Identifiering?

Ah! Du menar odlar rainbow hos limorona???

Hade jag inte ens tänkt på… :smiley:

Ser du jag är inte dum jag inte:D:D:D!!!

Dynamitella har ju sådana, du kan ju alltid fråga henne, dina kar är ju så tätbevuxna så de borde klara sej rätt bra där även räklingarna:D

Jag som hade ställt in mig på att skaffa wp… Så kommer den här lilla rymlinger o försöker sätta käppar i hjulen :smiley:

Du kan ha rainbows och wp tillsammans :wink: Så det är bara lite extra kul tycker jag.
Aja, bestämmer du dig för att köpa några rainbows har jag några roliga färger. Behöver beställa hem breathingbags bara, då jag bara har en stackare kvar.

Ja men du kan ha ett kar med WP eller BP ändå ju, den där lilla gynnaren knallar ju runt i sitt kar redan, det är ju bara att stoppa ner några till där, inga extra kar ju och så har du 2 arter:thumbs:

Finns det rainbow i flera olika färger med???

Den som bor här nu (min enda räka just nu!) bor i ett 108-liters med glitterlimior o endlers, o det finns inte en gnutta alger i det akvariet, det är väl i nån slags balans, inte så snyggt att titta på dock :smiley: Vildvuxet med för mycket flytväxter, precis som alla mina akvarier brukar vara…

Nu var du smart - om inte annat så blir det ju extra mat till fiskarna :smiley: Nästan så man undrar hur liten räkan var när den kom hit… :smiley:

Uppdatering!

Beställde ett gäng glada rainbow räkor från dynamitella och idag har de anlänt!!

Tack dynamitella :smiley:

Inte för att jag tror att fiskarna tänker ens försöka äta nån räka, men ändå tänker jag mata dem ordentligt innan jag släpper ner räkorna i akvariet!! Skall bli så spännande att se vad den ensamma gör nu när den får kompisar… !!

Tänker stoppa ner all javamossa jag har samtidigt…

Kanske en bild sen med då eller:D

Jag lyckades lägga alla bilderna i ett album här på RedBee… Ehum… :smiley:

Några av de nya rainbowräkorna från dynamitella innan jag släppte ner dem:

Gamla rainbowräkan efter att den fått kompisarna:

Kan berätta att den gamla rainbowräkan har vixit sig jättestor!!!

Om de nu tänker göra räklingar framöver - hur ser man det???

Jag vet hur man ser på wp :smiley:

Hur menar du?
Rommen går ner under magen på även rainbow

Ah, jo, det trodde jag väl :oops: Men ser man den likabra på en rainbow som på en wp? På en wp lysser den ju vitt på långt håll liksom…

O hur fångar man in en räka i ett tättplanterat akvarium??? Extra liten tät håv??