Idag blir det några fina räkor. Vad tycker ni?

Hej!
Idag ska jag till Hornback i Sundbyberg/Rissne för att köpa några fina räkor. Men vet inte än vilka jag ska ha. Bara några som passar till Cr och körsbär. Vilka tror ni passar?
Eller vet ni om det finns en billigare affär här i Stockholm som är jätte bra?

Tacksam för svar:)

Har inte varit på hornbach i sthlm, men varken göteborg eller i malmö har ett stort utbud på räkor… några bleka cb/cr o körsbär är det enda jag sett hos dem

Du kan komma till mig i Hässelby,jag har dom flesta vanliga sorterna.Kolla min annons.
http://www.redbee.se/showthread.php/3251-Räkfrossa-hos-Rickard-Asplund

Hornbach Sumpan/Rissne har ett ganska blandat utbud. Brukar trilla in då och då eftersom jag bor ganska nära för att se kvalitén på räkorna och om man rent av kanske kan göra sig ett kap.
Crystal Black-karet brukar vara tomt.
Crystal Red-karet brukar vara ganska tomt sånär som på enstaka individer som dessutom är ganska låggraderade.
Körsbärs-karet är ganska “dålig kvalité” där med.

Sen ha de gula/gröna räkor som ser ut att vara lite finare, de färgar ut väl på det mörka substratet.
Priserna ligger ganska standard, 40-50kr/räka.

När du ändå är på denna sida av stan så ta dig till Bromma Zoo men framförallt Akvarielagret Bromma. De ligger nära varann och sistnämnda får du nog bäst kvalité ifrån.

Edit:
Och passa på att besöka Asplund, gäller att supporta sina lokala räkodlare! :wink:

Han har mycket kul i sin lokal Rickard så jag tycker också att du bör ta dej en tur dit:thumbs:

Tänkte ta mig någon gång till Rickard för att köpa lite räkor. Kanske någon gång i månaden.

Idag var jag på Hornback och köpte två Amano och tre cherry. Det var dom sista så jag var ganska besviken att dom inte har mer räkor. Precis som Martin T sa att Cb är slut är sant. Cr hade ganska dålig färg. Köpe sen en algätare och en snäcka. Jag själv tyckte om att om man ska köpa fisk där så rekomenderar jag starkt MEN köp inte Guldfiskar där då jag såg att vissa saknade ett öga .( synd:(. Sedan köpte jag en växt för 30 kr och lite mat till räkorna. Det jag nu väntar på är mina körsbärsräkor.

Jag kan garantera bättre utbud och billigare pris än Hornbach på räkorna.

Hornbach här i Göteborg har faktiskt rätt bra utbud på det mesta och sen kan man även beställa hos dem, men då du har Rickard i Stockholm så tycker jag fortfarande att du ska ta en tur till honom och köpa räkor.

Vad är det för algätare du köpt?

Köpte en Siamesisk algätare

En bara? De vill väl vara i stim?
Jag har 5 stycken, och känner att de är för få, faktiskt.

Jag har dom också i ett Stim men ville köpa en till då den var billig

Skönt att höra :slight_smile:

Siamesisk algätare blir med tiden en stor fisk den kan då ta både fisk och räkor och är inte särskilt intresserad av alger som vuxen, den är inte en mal utan en karpfisk:)