I dag fick jag småttingar!

Mina assamense fick småttingar idag det är min första kull på dessa läckra stora räkor:D!
Samtidigt så ömsade honan och hannen var alldeles till sej i trasorna han blev jättemörk i färgen nästan svart och stod bredvid och strök honan över ryggen sen var det full fart. Det var kul att se fick se det mesta av ömsning och parning:D

Räklingarna är ganska små men ändå ett par gånger större än dvärgräkornas räklingar, har försökt fota men det är svårt då de är så gott som färglösa och genomskinliga, ska kolla om det går att förbättra någon av bilderna:)

Kul, grattis!

Grattis:) Hoppas dom överlever:)

Hej Peckis!
Grattis till räkbebisarna!
Hoppas det går bra med dem :slight_smile:

Tack det hoppas jag med:D!

Har en till hona som bär rom hon bör släppa sina räklingar i mitten av Juni tror jag, sen har den minsta honan romsadel nu:D!

Ska se om jag kan fixa foto under dagen med men som sagt det är svårt på genomskinliga små bebbar:D

Grattis, större räkor ser man inte lika ofta, bästa alternativen till de som vill ha kräftor. :slight_smile:

Grattis och lycka till med alla små nykomlingar , det vore kul med foto, hoppas det lyckas. :smiley:

Stort grattis!
Riktigt kul :smiley:
Hoppas det dyker upp lite bilder

Kul och grattis!!!

Tack Taggen:)! Håller på och försöker fota de små för att kunna ladda upp en bild, jagt har en men det är dålig skärpa får se om det går att fixa till:scratch:
Sen är bottensubstratet inte någon höjdare heller och det gör ju inte saken enklare precis:)

Fota fota fota!
Skärpa kan man inte fixa i efterhand tyvärr, utan den måste sitta direkt. Färgtemperatur och skuggor kan man justera efteråt, men inte skärpa :frowning:

Hittar dem tyvärr inte, men jag vet att dom finns får försöka fota så fort jag ser någon av dem framme vid rutan jag har inga strålkastare i karet:)