Jag har 2 150l akvarium med avdelning på mitten. Dock har jag väldiga problem med Cr att de smiter hela tiden.
Så nu va jag inne på köpa plastbackar med lock istället och borra litet hål.
Jag kör med luft.
Då kan de inte smita iallafall men vilka volymer krävs och funkar det ![]()
Det där får du nog förklara mer ingående, jag fattar inte mycket hur du tänkt :?
Plast kan avge gifter eftersom det är en petroleumprodukt. Plast är instabilt, alger får ett starkt fotfäste och svårt att överblicka. Jag tror dessvärre inte på den lösningen.
Samma svar från mig, plasterna avger troligen för räkorna skadliga ämnen. Hornbach säljer billiga småakvarier annars.
I USA görs mkt plastkar så det finns “bra” plast och jag skulle nog våga använda plast som är godkänd för livsmedel. Men dessa backar du visar skulle jag aldrig använda mest på grund att du kommer få dålig uppsikt över djuren. Om det är en kostnadsfråga skulle jag hålla koll efter begagnade akvarium.
Okej de va synd annars hade det varit billig bra lösning är. Bor 20mil ifrån närmaste hornbach tyvärr
Om du inte bor så långt från Sveriges Lustgård Katrineholm, så finns här tre 12liters kar för en hundring. Karen är täta men rengöring och puts får du göra själv.![]()
Haha ok tyvärr 5h resa. Bor i Blekinge