Hittade en stor en i ett av mina akvarier
Vill inte ha den sorten, har läst att de dödar Physorna genom att äta upp deras ägg, vill hellre ha mina Physa…
Inte alls glad ![]()
Hittade en stor en i ett av mina akvarier
Vill inte ha den sorten, har läst att de dödar Physorna genom att äta upp deras ägg, vill hellre ha mina Physa…
Inte alls glad ![]()
Anentome helena tar nog tyvärr hellre Physa än Sandsnäckor men kan du flytta över Physorna till ett annat kar under tiden du låter ett gäng helenor göra sitt jobb är det rätt snart snäckfritt…
Nja, jag har ju an massa snäckor däri som jag e rädd om, Physa och posthorn o förhoppsningsvis med några dammsnöckor… Skulle ha varit skivsnäckor med, men de verkar ha försvunnit ![]()
Kom på att jag kan lägga i en pet-flaska med maltabletter i (som en snäckfälla), så får jag se om det finns fler sandsnäckor i akvariet … Hoppas hoppas att det bara var en som följt med nån växt jag köpt …
Med lite tur hittar jag några av mina fina rainbowräkor med
(Akvariet är igenväxt. )
Lite bekynrad är jag allt…
Roligare att upptäcka (oväntat) liv än död ivf ![]()
Haha, sant ![]()
Eftersom jag läste på nätet att sandsnäckorna äter physa-ägg så letade jag igenom alla mina akvarier efter små physor, och det fanns i alla akvarier - utom det jag hittade den dära saken i ![]()
Borde åtminstone betyda att det inte finns någon i något av mina andra akvarier. PUST!
Till det akvariet har jag köpt in växtpaket o den måste ha kommit med då ![]()
De där helenorna - hur funkar de? Förökar de sig de med?
Min fina snäckfälla funkade inte så något måste jag göra - vill ha physa i alla mina akvarier ju…
Nu e jag sned på sandsnäckor
Hoppas hoppas det inte finns fler ![]()
Finns en gratis här om någon vill ha!
Du behöver inte vara orolig, möjligen att det sjunker på dina physor om sandsnäckorna blir för många men jag har en hel del sandsnäckor i ett 30l som det även går physor och posthorn i. Posthornen går i och för sig riktigt trögt, kanske beror på sandsnäckorna men att det skulle utrota dem låter väldigt överdrivet. Jag har sandsnäckor i alla mina kar, trotts det har jag fått physor flera gånger.
Ah, oki, det lät ju bättre… Nu e jag lite lugnare ![]()
Men jag kommer ändå att plocka ut om jag ser en till sandsnäcka… De får ett eget hem om så är, kan inte med att avliva friska djur
Den ensamma har ett tillfälligt hem ![]()
Tack.
Jag har också blandad kompott och har då inte märkt att sandisarna skulle ställa till något problem.
Matsvin skivsnäckorna är det dom små platta snäckorna? brukar hitta såna i ett par kar här hemma och skulle kunna skicka några till dej om du är intresserad. Pm:a isf ![]()
sandsnäckor är förövrigt trevliga snäckor ![]()