I know, I know… probably silly topic but since they are pretty and I soon have a large aquarium that needs to be populated, I am pondering if I shouldn´t give breeding them a try.
Since I am no millionair, I cannot just buy 20 and wait for them to give me lots of little blues. So… which räkor should I get and breed/cross-breed to have a chance that a Blue Bolt will eventually appear ?
All suggestions welcome (and you can reply in swedish)
Fråga “Räkmackan” den ende i Sverige som får fram “Bluebolt” vad jag vet.Tilläggas också att det är ju inte den enklaste varianten av Cr/Cb du vill ha.
ja det är den absolut svåraste varianten du är ute efter att odla, att få fram en King kong eller redruby är ungefär 0,001 % chans om du har rätt räkor från början. Att få fram bluebolt i dagsläget utan KK/RR är nog lika med 0 % chans. Som Johnny skrev jag är i full gång med en större artikel om att odla Crystals, såklart kommer även blue bolt vara med i den.
Jo den är i gång, men har lagt den lite åt sidan för andra projekt. Den är i princip färdig men måste renskriva och lägga in lite bra bilder. Det sista fixar jag under semestern.
You read english - have u checked out shrimpnow.com? There´s the reciept!
Remember - generally white/silver ones come from BC and the honey/gold ones from RC. Just choose according to what you´re aiming for (blue, green, lilac “bolts”). Shrimp mutate quite easily, especially the already colorbred ones. They have freshly crossed-over genes that ever so often come out as a genotype when “crossed” with other color varieties. A trick much used also in guppy-breeding.