Hjälp mig identifiera räksorten

Hej!

För ett bra tag sedan så köpte jag via ett forum ett gäng räkor som såldes som Blue Pearl. Det tog inte lång tid innan jag förstod att jag blivit lurad, då de skickade räkorna inte överensstämde med annonsbilden.
Dessa “oäktingar” har fått gå i en plastbalja tills nyligen och jag undrar nu ifall någon vet vad det är för art? Jag har gissat på någon variant av Babaulti men är ju inte riktigt säker.

Tacksam för svar!

ja jag är ingen expert men det där är iaf inte blue pearl :slight_smile:

Men som du skriver ser det ut som blå babaultii

Jag hade sådana för något år sen, den jag köpte dom av sa att det var blå Babaulti.
Men färgen på deras yngel var inte stabil dom blev bruna , gröna och några få blå.

Jag såg liknande i en butik i Göteborg… De såldes som Cherry red !!! Blir det inte den färgen om man korsar dem lite hur som helst?

Även om dom nu inte är vad jag köpt dom som så hoppas jag ändå att dom är renrasiga av någon annan sort, eventuellt Babaulti. Men vad vet man… Är ju inga räkor jag tänkt behålla oavsett så. Riktiga Blue Pearl är däremot intressanta. :wink:

kolla med anettejt hon har ju haft annons med sånna innan :wink:
De är nog inte renrasigt blå de du har för honan såg lite väl brun ut så de har ju antagligen gått med andra balabuti innan du fick dom. :?

Jag får nog sanera bort dessa räkorna först innan jag beställer några nya Blue Pearl till akvariet. Anettejt är till skillnad emot andra en seriös säljare att lita på i alla fall. :wink: