Ja, man skall vara försiktig med ändringar i akvariet…
Maybe put a syresten into the water and let it there for a couple of days. Change 20% water, then add Nitrivec. The next day change 20% water and add a capsule of Bactozym. Then another change of 20% water, then add Nitrivec and the next day another 20% water change and add a capsule of Bactozym. I agree, was probably when you took out the HC that the balance in the tank got messed up. Good luck.
Räksjukdomar är extremt ovanliga i Sverige, jag tror helt klart mer på nitrit eller någon annan vattenprameter som de inte fixar.
Kjell är på semster:) Jag vet pga att han inte kunde ordna mitt guldmedlem fören han va tillbaka
EDIT: Har för mig det va semester. Men det va något några veckor i alla fall
Ok, ja det var ju skönt.
en himla massa räkor har strukit med. men nu verkar det vara balans igen. känns lite deprimerande bara.
usch! inte kul! lider med räkorna och dig!
mvh clas
tråkigt när det inte funkar
får hoppas det e slut på döden nu och att dom förökar sig…
Kan berätta att jag fick ett långt fint email av Kjell idag!
Så man lyfter på hatten för detta och att han tog sig tid att svara en av oss dödliga…![]()
Vet att han är väldigt upptagen, och att han ägnar hela sitt liv åt akvaristik.
Nice :thumbs:
Det var snällt av han. Ska nog ta och köpa den boken iaf har ett par st av hans andra bra skrivna böcker. Tur det finns verkliga eldsjälar som lägger ner mycket av sitt liv på vår “hobby”. då menar jag självklart även här och andra forum med.
Startar en egen tråd istället:hehe:
Pm är skickat!