Hittade dom här igår på Hornbach

Jippiiiiii, hittade Sulawensissnäckor på Hornbach igår men jag tror dom har fått fel namn. Köpte dem som Yellow Anntena men jag tycker inte dom liknar den :? :? :? ???
Så, vad är det för sort :smiley: :smiley: ???
Egentligen skulle jag köpa ett sådant där billigt akvarium, men de var ju utan ramp :? :? !! Jag vill ha belysning också i karet :smiley: :smiley: :smiley: !!!

[attachment=1:3tw2intp]Yellow Anntena…jpg[/attachment:3tw2intp][attachment=0:3tw2intp]Yellow anntena.jpg[/attachment:3tw2intp]

Liknar dem jag har,kolla in den här länken Där finns några olika.
http://www.aristocratama.com/gallery/snail.html

http://www.youtube.com/watch?v=_gC-9UCxWDQ

Funkar dessa med räkor?
Och vad har de annars för krav? Samma temp och ph som CR-CB?
Mat?

Jag har mina med räkorna, dom verkar trivas och dom förökar sig,men dom föredrar varmare vatten.
Ph 7-8
Gh bis 26
Kh bis 16
Temperatur 21-30°C

Vad betyder “bis”? :slight_smile:

No offence! menar absolut inget illa eller så men…
Även att det går ha dem i i samma vatten som Caridina cf. cantonensis, vilket är ett ph lite under 7eller omkring 7) och en temp på 20-25c så tycker iaf jag att man inte skall ha denna snigeln i samma vatten tyvärr :frowning: 1ph och 5-6 grader för lite kan jämföras med att bo i närheten utav tjernobyl, det går men det är ju inte bra i längden… :slight_smile:
Som sagt no offence menar inte att just detta fallet skulle vara djurplågeri eller liknande.

Nu har jag inte haft de här sulawesi snäckorna men snäckor i allmänhet är ju riktigt bra att ha så fort nitriten går upp det minsta eller att vattnet är dåligt så ser man direkt det på sniglarna.

Mina :? Gula var dom va :smiley: som ser mer limegröna ut går i mitt 250 L kar i hallen, det är det som ska bli Sulawesikar och jag har en temperatur på 29 grader. Fiskarna ska väck så snart det är dax för Kardinalerna. Har inte testat Ph ännu, men jag har kattsanden i det karet, ska kolla värdena i kväll.
Jag skulle heller inte ha dessa snäckor i kallare vatten :smiley: !
Föresten Arek, vad har du för sort eller sorter av dessa snäckor :smiley: !!

Vart hade du tänkt skaffa dina kardinaler ifrån? :slight_smile: de verkar vara slut lite varstans…

Tror det är C113 som har Kardinaler under säljes :smiley: !