Hello shrimp people

Hej alla räkälskare! Eller vad kallar ni er för? Räkaholics?

Innan jag flyttade till Sverige för ungefär 13 år sedan så jobbade jag i akvariebutik och hade under den tid en hel del olika akvarieprojekt. Då var mitt stora intresse ciklider (mest discus), men har även haft slamkrypare, sjöhästar, clownfish, och massor annat. På den tid var jag bara medveten om en sötvattensräka i branschen. Amano räkan. Det är fantastisk att se hur mycket kan ändras, eller snarare hur mycket nytt som har tillkommit i hobbyn i senaste 10+ år!!

Nu har mitt intresse för akvarium växt igen och efter att ha sett alla räksorter som finns så är jag såld. Just nu har jag “bara” ett fåtal cherry räkor men snart skaffas det andra sorter.

Har alltid varit intresserad i fiskodling (har haft framgånger med apistogramma och discus) och att odla räkor verkar hur spännande som helst.

Så här är jag nu med räkornas värld framför mig. Och med allt detta sagt så lämnar jag ett sista ord. Hej.

//Grant

Välkomen till oss, kul med en till som har blivit Räkoholic :thumbs::thumbs::thumbs:

Varmt välkommen!

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

sköna bullar !!! stort välkomen till forumet det fins så många duktiga personer här. själv är jag mest intresserad av krabbor så om du börja med dom så kan du slänga iväg en fråga till mig så ska jag hjälpa till så gott jag kan.

lycka till med att odla dina räkor nu, det ska bli spänande att se vad som händer.

@Peckoltia @Daniel @muffinlove

Tackar! Ska blir riktigt kul med lite räkäventyr …

Välkommen i räkornas fantastiska värld . Lycka till.:thumbs::slight_smile:

Välkommen hit…
ibland är det största problemet att välja vad man ska satsa på…

Welcome my friend!

Tackar alla!

Verkar som jag är biten fast jag har knappt några räkor!! Vad hände egentligen? :thumbs: