Hej,
Då jag smått börjar få posthornsinvasion i ett av mina kar (30l) överväger jag starkt qtt släppa ner 2 helenasnäckor…
Är det någon som har ett par stycken att sälja mig?
bör kunna skickas om dom inte finns runt Falun!
/Anders
Hej,
Då jag smått börjar få posthornsinvasion i ett av mina kar (30l) överväger jag starkt qtt släppa ner 2 helenasnäckor…
Är det någon som har ett par stycken att sälja mig?
bör kunna skickas om dom inte finns runt Falun!
/Anders
Har du räkor i samma kar så är det ingen bra lösning då Helenor kan ta räkningar och vuxna. Jag slängde ut denna art sedan jag sett de anfalla mina räkor med sitt svärd. Bättre att plocka bort postisarna för hand och mata lite mindre.
Hmm okej, ja då kanske det får bli så. En kompis har Helena ihop med sina räkor och har inte haft några problem därför övervägde jag dem ändå men har du sett det själv så får jag lita på det och handplocka “skiten” då! :thumbs:
Helena kan ta räkor men jag skulle nog inte påstå att de aktivt jagar dem eller föredrar dem. Posthorn skulle jag nog räkna till favoritmaten. Sålänge man inte odlar eller har dyrbara räkor lär man inte ha problem med att ha dem tillsammans. Jag har haft sådana ihop med Blue Pearl i 2+ år nu och aldrig sett dem ta en räka.
Jag kan avvara några snäckätande snäckor 4-6 st för 50 kr+30 kr porto.