Hejsan

Hej. Mitt namn är Nicklas Nilsson och är 37 år och jobbar som lastbils chafför. Bor i blekinge/Sölvesborg och sysslar mest med att odla diskus och L-malar.
Fick några körsbärs räkor av Lillis när jag köpte malar av honom och la väl inte så mycket notis av dom i början.
Men dom har växt för mej och nu tycker jag dom är roliga o mysiga. Fick väl ett 10 tal som nu är flera hundra.
Nu jagar jag andra sorter och tänkte sätta upp en liten avdelning bara för just räkorna…
Kan inte mycket om räkor så jag tänkte att detta är nog The Place To Be när det gäller räkor…
Det va lite kort om mej och vad jag gör.
Mvh Atlas

Välkommen…

Nu börjar vi bli lite fler från Blekinge…
Jag bor i Asarum och Taggen76 bor i Karlshamn…
Marcus Rätzer bor i Asarum men är på väg mot ditt håll
Och sedan har vi Gustaf i Sölvesborg…

Just ett snyggt gäng…

Va trevligt. Kul med lite folk i närheten. :thumbs:

Välkommen hit.
Ja lätt att fastna för invånarna i akvariet…
Då gäller det “endast” att välja vilken sort… eller skaffa massor flera kar :mrgreen:

Välkommen hit Nicklas:D

Välkommen hit!!:smiley:

Vad har du för L-malar?

Nicklas, det börjar alltid med ett kar och sedan står man med ett flertal. För 1 år sedan skulle jag anse att det var löjligt men nu har man 3 kar och alla 3 är på “aquascaping-nivå” rent synligt. Gå in på räksorter och sedan får du läsa på lite om cherry men innan du börjar så läs på rikligt det är sjukt kul när allt går rätt från starten!

http://www.pimpyourshrimp.com/sv/

Där finns som ex soil och lite annat bra, soil är ett måste finns god information om det där med. Tänkte bara förvarna lite så man inte köper något grus till räkorna ett litet fel man själv råkade ut för när man började för första gången… ^^

Vilket fall lycka till!

Välkommen hit till oss:thumbs:

Soil är inte ett måste till körsbärsräkor, dom är löjligt enkla och går knappt att misslyckas med, det är många räkor som inte behöver sooil och faktiskt mår bättre utan Paradise:D

Oj det är många olika sorter.
L-046
L-075
L-083
L-134
L-144 Vanlig Ancistrus
L-163
L-173
L-183
L-200 subviridis
L-397
LDA-033