Hej jag tänkte börja med räkor och har gått med här så jag tänkta bara presentera mig. Lagom gammal krögare från Sölvesborg som kör lite discus och annat kul, jobbar för mycket så akvarium är en skön avkoppling. Hoppas kunna delta i alla intressanta trådar och skulle ni ha vägarna förbi Sölvesborg så har alla räkgalningar rabatt hos mig.
Med akvaristiska hälsningar Rikard
Hjärtligt välkommen in i gänget!!!
Välkommen ner till oss i räkträsket Gustaf, hoppas du ska trivas hos oss:D:D!!!
Välkommen hit Rickard!:thumbs:
Lite förvirrande att ditt alias är gustaf, men inget att hänga läpp för;) Har du hittat några favoriträkor ännu? Det börjar ofta med en sort eller två och sen är man fast. Det blir lätt fler, men roligt är det.![]()
Välkommen hit. hoppas du hittar något intressant.
är helt underbart med akvarier. man kan inte bara ha ett. hehe
jag har 3. min sambo 7.
Varmt välkommen hit:thumbs:
Välkommen hit!![]()
Jisses va roligt, är själv från SBG. Var är du krögare någonstans? Har ju själv varit det the good old days :hehe:. Varmt välkommen hit!!!
Välkommen! ![]()
Vad roligt!! Rikard en trappa ner heter det. Kolla min hemsida om du är nyfiken. Jag är ursprungligen från Malmö med emigrerade för ca 3 år sedan. Frugan är ifrån SBG i alla fall.
Jag hade ett annat alias men det var på bara tre bokstäver så det gick inte. Kallar mig RGL på ZOOPET tex G:et för Gustaf
Välkommen…( jag har jobbat i den branschen 12 år…)
Du har ett coolt koncept med lunchen…välj allt gott du kan…värma…betala…
Har varit där med kollegor…
Bra mat…
Just de ja…
Välkommen hit oxå…
Ja välkommen hit från mig med, fast du flyttat från Malmö ![]()
Restaurangen låter spännande, bli inte förvånad om jag kommer och hälsar på o provar eran mat någon gång =)
Så trevlig, måste jag genast kolla…Kanske man känner din fruga då ;). Jag flyttade från SBG när jag var 18 till just Malmö…Jobbade bland annat på Sturehof och på konserthuset. Drev en egen krog i Lund sen hamnade man i Karlshamn.
Jobbade själv i Lund under några år på Grand hotell, köksmästare på rest Nr 5 ,cc house och spot i Lund. Då känner du kanske Johan från sturehof tiden? Vad gör du i Karlshamn?
Varmt välkommen hit!
Välkommen hit!
En och annan här lagar räkmat själv, men inte visste jag att det fanns så många matproffs här.
Nu vill vi se fler recept på räkmat.![]()
Välkommen ![]()
Jodå han känner jag, jobbade bara en kort tid med honom. Han hade jobbat där innan och började igen och jag slutade kort där efter. En mycket härlig kille. Ja var faktiskt under en väldigt kort men intensiv period på Petri pumpa oxå.
Jag har helt sadlat om och arbetar nu som sjuksköterska på sjukhuset i Karlshamn.
Måste boka in ett restaurangbesök snart känner jag :hehe:
Varmt Välkommen
…lite sen av mej. Solen har ju lyst hela sommaren.Men nu regnar de så datorn lockar. Hur går det med räkandet?
Snygga burkar i galleriet. Personligen gillade jag Bambuskogen bäst! Vilka invånare har du tänkt dej?