hej.
vart medlem här idag då jag satt och kollade akvarium räkor på nätet.
har pysslat med akvarium tills 1999 då jag gifte mig och flyttade till hus på landet.
efter många års uppehåll så vaknade plötsligt intresset igen då min dotter tjatade hål i skallen på att hon ville ha något djur.
mamman i huset har allergi så valet va inte så svårt. det började med ett nano för 2 år sen som jag överhuvud taget inte la mig i alls! i det började hon med en kampfisk, en L144 samt 2 amono räkor (stavning??) trodde de skulle gå en vecka och sen skulle hon ledsna men så blev det inte… hon skötte det exemplariskt, kampfisken vart 3 år.så hon ville ha något större efter det, på några få månader så har vi ett 120liters cinano och ett 60liters juwel och ett 15liters no name igång samt att de fjärde ca: 60-70 liters är på gång av dotterns skolkompis. i det bor det 3st övergivena L144 som vi ska adoptera! så nu har drogen med fisk och akvarium startat till liv igen!¨
det roliga är allt som hänt, på fronten av akvarium. det finns massa fräna pumpar och led belysningar osv. och nya coola räkor som absolut inte fanns när jag höll på som värst (ung) :mrgreen:
glömde även säga att jag håller på och bygger ett stapelakvarium med måtten 50x50x80 som jag beställde för massor med år sen som legat i byggsats, tror de kommer att sluta med kar överallt om inte frun säger ifrån
trodde att jag för alltid skulle ha slutat med akvarium, men det finns i en och försvinner inte när man väl börjat! en bra lugnande drog för både gammal som ung.