Hej alla räkmänniskor!

Jag är en stockholmsbo på 27år som älskar allt som har med akvarier att göra… Förutom mina akvarier hemma (tre små räkakvarier, ett 120L diskus, ett 240L med L-malar och chokladciklider, två 54L saltvatten) har jag tillsammans med min sambo en lokal på ca 55kvm med 65 akvarier. Där odlar vi först och främst räkor, ancistrusmalar och Malawiciklider, men även annat smått och gott som lite västafrikanska ciklider, guppys, mm.

Hemma har vi inte bara vattenlevande varelser, utan också fem kaniner och, två nymfkakaduor och tre undulater.
Har också ett stort intresse för krukväxtodling så mitt hem ser ut lite som en djungel :slight_smile:

Ja det var lite om mig! :smiley:

:thumbs:Välkommen Barbanan:D Kul med en till räkmänniska i mitten av Sverige. Ni har verkligen många akvarium i er lokal, såg riktigt bra ut i burkarna med:D Då tänker jag på välmående fiskar och räkor.:thumbs:

Välkommen hit! :smiley: Kul att du har lite L-malar också :thumbs:

Hej och varmt välkommen hit!

Varmt välkommen till oss kul med en till jurmäniska:thumbs::thumbs:!!!

Hehe, det där låter som mej fast jag har bara en 2:a med 16 kar en katt och ca 350 krukväxter ojjj… jag glömde visst mina Afrikanska jättesnäckor och vandrande pinnar 2 sorter, ja snäckorna är nästa vecka 3 sorter, det går inte att ha för mycket av djur och växter:lol::lol:!!!

Välkommen hit från mig med :slight_smile:

Jag tror du är lite unik med både odlingslokal och ett gäng akvarier hemma :slight_smile:

Har varit intresserad av akvaristik sedan barnsben då min pappa visade mig akvarieböcker redan vid 1år och vi hade stora akvarier hemma. Sen skaffade jag mitt första egna akvarium som nioåring och har haft akvarium hela tiden sedan dess… När jag träffade min sambo som också delar mitt brinnande intresse så eskalerade det! Vi skaffade akvarium efter akvarium till vår lilla etta och flyttade sen till en tvåa, då blev det ställningar hemma istället. Sedan började t.o.m. vi börja tycka att det var lite mycket att ha hemma så vi bestämde oss för att skaffa lokal! Lokalen utökar vi hela tiden och siktar på att ha den fullsmockad med akvarier, vi får nog plats med 70 akvarier till! :hehe:

Men vad roligt :smiley: Välkommen hit :smiley:

Apropå andra djur så har vi - förutom räkor - undulater gemensamt :slight_smile:

Vad kul! Fåglar är helt fantastiska djur… Har nyss skaffat en engelsk undulathane till mina två vanliga undulathonor, ska nog skaffa en liten kull :slight_smile:

Fantastiskt välkommen!!!

Välkommen hit.

Vad roligt - även om jag inte är förtjust i engelska undulater. Jag kan rekommendera undulatportalens forum :smiley: www.undulatportalen.se - klicka på forum

hej och välkommen
har du några guld ancistrusar att sälja gärna vuxna

välkommen de flesta verkar ha lite mer djur än bara i akvarium här finns diverse ödlor en snart två katter och två hundar samt 11 kar

Just nu har jag inga guldisar över, de ska få växa på sig lite först… Men jag har vanliga ancistrusar!

Välkommen hit Hanna.Blir inte riktigt klok på ditt nick.Nyfiken.

Hej Rickard och tack!

Mitt nick… Jag brukar kalla mig nan ibland och så gillar jag Barbapappa så det blev barba-nan, alltså inte bar-banan :lol:

Välkommen :slight_smile:

Tjenix… :wink: