Har Musselblommor över, flytväxt.

Har rensat lite i kuben hemma då det växer ut nytt hela tiden så jag har en del Musselblommor över (tror de kallas så).

Har för mig att det är ungefär så mycket som på bilden som finns tillgängligt, är på jobbet nu och hade inte tillgång till en annan bild.
Det kan ev finnas någon enstaka rest avandmat eller av Riccia fluitans som jag förr hade låg och skräpade vid ytan.
Kan också förekomma någon liten snäcka jag fick med när jag köpte växten.

Så om det är någon som vill ha så kan jag skicka mot porto annars finns det att hämta i Gävle.

Skicka ett pm ni som vill ha, först till kvarn.
Hur ska man paketera växter när man skickar med posten? Har aldrig gjort det tidigare.

/Rimfrost

Växterna i en påse utan så mycket luft, sedan in med detta i ett mjölkpaket som du sedan slår in i papper, så blir det lagom hårt och väger inte så mycket:thumbs:.

Sen kan man vika till kartongen för att slippa betala extra för skrymmande :slight_smile:

ah på så vis, hur är det med vatten i påsen behövs det eller räcker det med blött papper?

Ingen som vill ha lite flytväxter? De åker i komposten annars.

Jo, jag vill ha lite. :slight_smile:

Jag vill också ha om det räcker till mig också :slight_smile:

Ni kan få dela på det om ni vill. ska fota det som finns så ni ser hur mycket det är.

Klart vi kan dela :slight_smile: Det räcker med 2-3 plantor.

Så nu finns det en aktuell bild på växterna.

Tar gärna 3-4 om det fins…(visst har denna långa rötter!?)

Ni som vill ha kan väll skicka mig ett pm om hur många plantor ni vill ha och om ni hämtar eller om jag ska skicka till er.
Så får vi se hur länge det finns kvar.

Ja de har långa rötter kan fixa en bild till om ni vill?

Det är varierad längd på rötterna beroende på storlek på plantan.

Det går bra.:smiley:

Bladet har loggat ut för idag :wink:

Skickar ett pm till dig, det räcker med 2-3 plantor till mig med.

Jag tar gärna ett par om du har några kvar! :slight_smile:

samfrakta gärna med Saga01:cool:
Om du har så gärna 5-6st men 2-3 funkar oxå så hoppas vi att de tar sig ordentligt.

Det går bra.

Slut på växter nu.