Hälsningar från Norrland =)

Hej, heter William och är 23år, har haft “exotiska” djur i närmare 4år och har bland annat snappsköldpadda, olika arter av geckos, ormar, spindlar, skorpioner osv.

Har haft räkor sen i höstas men först nu jag hittat hit =)

Här är ett av mina akvarier :slight_smile: precis omgjort, behöver få tag i nått fint att plantera på rötterna.
Det som sitter på filtret är en plastburk med aktivt kol, med hål riktat uppåt för att inte blåsa lös växterna.
Skulle gärna vilja komma i kontakt med fler som har räkor i norrland :slight_smile: (norr om sundsvall)

Jätte snyggt akvarie! men jag skulle vara lite försiktigt med dekorationshuvudet om den inte är lämpad för akvarium förstås…den kan börja läcka ut med otrevligheter och gifter med tiden som kan vara skadliga för djuren…

Den är köpt på djurmagasinet :slight_smile: den är gjord för akvarier

Hej Norrland!

Norr om Sundsvall här, men bara två mil norr om :wink: Har sett ditt kar tidigare på Facebook. Kan nog bli fint när det kommer igång lite mer! Vissa är allergiska mot konstgjorda dekorationer i akvariet, själv har jag ingen åsikt. Det är upp till var och en vad som gör en nöjd med sitt akvarium!

Det hade sett coolt ut om du lyckades få till en “skog” av mossa runt huvudet, så det känns som en bortglömd artefakt från Indiens oupptäckta djungler, eller nått :scratch:

Är Umeå lagom långt norrut?
Jag har i och för sig inte så jättemycket räkor än men jag planerar att utöka räkbeståndet i mitt akvarium.

/Åsa

Hej och välkommen hit:D!

Det hjälper inte att den där är gjord för akvarier den kan ändå vara giftig för räkor som är mycket känsligare än fiskar tyvärr.

Jag har också spindlar, kackisar och pinnar:D

Välkommen hit.
Ser fint ut. Gillar särskild roten.
Mossa (finns hur många olika som helst) hade ju varit något att fästa… (Hade en period då allt skulle lindas i mossa… Det blev fult o brunt efter ett tag… Läste sedan ( när jag inte längre tyckte det var så fint… då det ju blev brunt) att man ska trimma/klippa…)
annars anubias (vissa menar att om du plockar av blad så kan viss gift läcka ut, har gjorts test här på denna sida ( för länge sen) men ingen påverkan på räkorna i det karet.)
eller javaormbunke( http://www.tropica.com/dk/planter/plantebeskrivelse.aspx?pid=008B)
Kan rekommendera www.plantswap.se om du är intresserat av växter ( både info o köp/till salu) Har läst hur många trådar som helst där (oxå)

Åsa K, jag bor också i Umeå :slight_smile: vad har du för räkor?

Får hoppas att det går bra då :confused: har sköljt av det rejält innan jag stoppade det i akvariet

Tanken är att få som en liten skog runt den :slight_smile: så att man bara kan ana den bakom alla växter :slight_smile:

Köp inte Fluvals 12gram CO2 kit, bara skräp, regulatorn läkte så tuberna tog slut direkt, lösningen syns nedan :slight_smile:

680grams CO2 tub för paintball markörer :smiley:

{{{{{ This post is so great and nice }}}}}}}

Tanken är att få som en liten skog runt den :slight_smile: så att man bara kan ana den bakom alla växter :slight_smile: