Ena sonen har börjat intressera sig för akvarier och när jag satt och läste på lite så upptäckte jag av en slump räkor.
Ju mer jag läste om dem ju mer sugen blev jag. Dessutom var det lite lättare att övertyga frugan när akvariet är 30 liter istället för 300
Planen nu är att skaffa ett gäng körsbärsräkor och för att sonen ska få lite tillfredsställelse även några galaxyrasboror.
Idag var vi som sagt iväg och köpte akvarium och lite växter så innan det var läggdags för grabbarna så inredde vi och fyllde på vatten.
Inser dock att jag nog borde köpt mer mossa men det får bli när räkorna inhandlas.
Om du ska ha Galaxy och räkor måste karet vara väldigt tätt planterat med mycket mera växter mossor stenar och rötter, detta för att de senare kommande räklingarna ska ha en chans till att klara sej från dessa fiskar som är fenomenala på att ta räklingar
Jag tänkte vänta med räkorna några veckor eftersom jag har hört att de är känsliga. Tanken är at ploppa ner de första fiskarna på måndag. Har sett lite olika åsikter om när man ska göra det men eftersom jag ändå inte är hemma lördag/söndag så känns det bättre att vänta.
När akvariet verkar vara i balans så tänkte jag köpa några räkor och kanske lite mer mossa om det skulle behövas:)