Halloj

Hej, jag heter Mathias och jag har hängt här ett litet tag men fick först nu tummen loss att presentera mig.

Jag är 39 år och har sedan barnsben varit intresserad av Akvaristik & sportfiske. En eftergymnasial utbildning i Vattenvård, Ekologi, limnologi, marinbiologi, fiskodling. Första projektet blev en egen kräftodling med tillväxt fodertest, filtreringsteknik. Resterande tid har jag restaurerat lekplatser i diverse fiskevatten, byggt nya lekplatser/fiskvägar, rivit fördämmningar. I sommras var jag och “lullade” runt i akvariebutiker och fick syn på en CR och blev nyfiken. Ett par “googles” senare var jag här hos er. Här finns massor med nyttig information för både nybörjare och inbitna så en stor eloge till er alla :thumbs:. Sedan augusti har det blivit 4st akvarium och jag antar att det blir fler framöver :lol:
Jag vill även passa på att tacka er sponsor Ebishop.se & JenL för enastående service, superbra priser och utmärkta produkter.

Hej och välkommen. Är själv ny på detta också. :slight_smile: Hur stora kar har du skaffat?

Per.

Hej och välkommen till Redbee!

Superkul med nya räknördar :). Kul också med ditt intresse för fisk och bevarande av vårt fiskbestånd. Själv är jag också en inbiten sportfiskare sedan många år tillbaks.

Ett Juwel Lido 200 sällskapskar fisk och Större räkor
Ett 54 liters
Ett 30 liters
Ett fluval edge 23l pimpat med xtra belysning

Tycker nog bäst om 30l och 54 till Räkorna.

Jo. Har själv ett Edge i samma storlek. Fina kar, men svårjobbade. Större kar är säkert bra till räkor också, men då får man ha måååånga. :slight_smile:

Varmt välkommen!
Du verkar sitta på kunskaper som är applicerbart inom räkodling.