Hej, jag heter Jimmy Carlsson och är 18 år och studerar förnärvarande IT på JB-gymnasiet i Jönköping.
Jag har haft djur omkring mig hela mitt liv och just nu så har jag tre underbara katter och en hund.
Anledningen till att jag blev intresserad utav just räkor och fiskar är faktiskt Steve Irwin. Jag har sedan ett par år tillbaka varit ett stort fan utav Steve och efter att ha kollat på allt material som han släppt så växte mitt fisk/reptil intresse enormt.
Men eftersom att det inte riktigt fungerar att ha en krokodil i en fem rums lägenhet på andra våningen mitt i stan så valde jag att satsa på räkor och fiskar. Jag har köpt in ett 160 L akvarium som jag ska fylla med Golden labidochromis och ett 30 L akvarium som jag ska använda som räkakvarium. Jag hittade hit när jag sökte efter fakta om räkor på google och då detta verkade vara ett riktigt bra forum/hemsida så bestämde jag mig för att bli medlem här.
Ja det var väl lite kort om mig och hur jag hamnade här ![]()
Välkommen hit Jimmy.:thumbs:
Hej och välkommen, läste också på jb för 6år sen :thumbs:
Hej och välkommen till denna fantastiska värld, börja själv för 9 månader sen, har nu 9 akvarium, kan väl säga
att det är beroende framkallande.
En krokodil kan du kanske ha i Munksjön.
Med eller utan reptil så ska du känna dig välkommen till oss på Redbee.
Välkommen hit! Snart är du nere i räkträsket också ![]()
Välkommen!
Hej och välkommen till oss:D
Tack så jätte mycket! ![]()
Jag har redan lärt mig en massa om räkor genom att bara fråga och kolla igenom trådar.