Guppy - Lyre-tail ? double sword?

Hej. Har en del guppy som jag är intresserad av att få veta vad de är för några. Själv tycker jag de är jätte tjusiga och har själv inte sett dem i butik i den färg täckning/mönster och stjärtfenor. För snart två år sen kom det med en guppy yngel när jag köpte andra fiskar och jag kan inte minnas att jag såg några guppy i karet vid köpet. Hur som helst så satte jag den lille i eget akvarium och när den blev större så såg jag det var en hane så flytta över unga guppy honor från ett annat kar jag har.

Efter det har det blivit många avkommor alla med typ snakeskin mönster och långa stjärtar som är kluvna. Nu har det även dykt upp några med typ dubbelsvärd och andra färger. Då de börjar bli en aning många så tänkte jag sälja av lite men vet inte vad jag ska annonsera dem som. Har även funderat på att ta med till en auktion snart kanske. Har gjort några pilar på de jag menar.

Det jag undrar är om det är Lyre-tail (lyrtjärt) och double sword (dubbelsvärd) guppy? Färgvariant vore kul att veta också.

Tack för all hjälp :smiley:

Ingen som vet. Förslag?. Har lagt till ytterligare bilder.

Gå med i någon Guppiegrupp, detta är främst en räksida. Även om det så klart kan finnas någon med mer kunskap än bara räkor :D.