Gul räka

Du kan se sidan på http://www.redbee.se/content.php/29-Gul-räka

tack för informationen! :smiley: Går det att ha dem med körsbärs räkor eller kommer det korsa sig? och om så, hur kommer avkomman se ut?
Tack för svar! :slight_smile:

går går väl men som du säger så kommer de att korsa sig. och då gå och bli grådaskiga i slutändan om jag kommer ihåg rätt.

Du betalar för att få en ren färg som folk har odlat fram, så tycker personligen man ska hålla kvar dem så. Sedan är de gula väldigt fina med :wink:

Bara att hålla med Nero du skall absolut inte blanda dem. Ynglen blir bruna och skall inte säljas vidare. Det är bara att skaffa en burk till eller dela av den du har i två halvor. :slight_smile:

[QUOTE=;][/QUOTE]
Vad är det för foder som gör den gulare?

personligen vet jag inte om det finns foder som gör dem just gulare.
Själv kör jag med mosura exel och mosura special crs foder. dem kastar sig över båda och äter direkt.

Färgen har väl en del att göra med hur pass bra de gula är fram odlat. dvs att man tagit typ 100 gular plockat de 20 gulaste osv.
Sedan även att de tappar en massa färg om man håller på att stressa dem för mycket, men den kommer tillbaka när de lugnat ned sig igen.

Har man en rot i akvarium som färgar vattnet gult så påverkar det både räkor och fiskars färger…
Testade det med några siamesiska algätare…
De som fick gå i ett vanligt akvarium var silver/svart som de ju skall vara,
och de 2 som fick gå i rotkaret var guld/svart…
Såg lite lustiga ut när jag satte ihop flocken igen…
Tog ca 36tim innan de fått originalfärgen…

Kan ju vara en kul grej, ifall man vill visa upp en “ny” färgvariant.
Fiskarna gick i akvariet ca 2veckor…

[QUOTE=;][/QUOTE]
Hur stora är dom ungefär? :))

Dumt att det inte står där, men de blir som Cr och Cb ungefär, kanske aningen större:)