grymmt vackra räkor
http://www.youtube.com/watch?v=HSCdLcvjqjs&feature=related
Dags för salt nu då? =)
hahaha jaaaaaaa som satan också … ska ner och köpa ett imorgon … och köra saltvattensräkor i det… blir nog ett 30l eller ett 120 … får se …
men ja tror det blir ett 120l för kan fixa det så mkt snyggare och ha mera invånare då:D
Förstår att du blir sugen på saltvatten efter att ha sett dom där skönheterna ![]()
Men blir det inte väldigt dyrt då?:hehe:
Kommer nog kosta ca 10000spänn med rätt utrustning:)
ja dom var grymt snygga såg ni videon när räkan putsade till fisken det var lite charmigt tycker jag vi ska oxå prova oss på och köra igång ett salt akvarium nu är tanken får se hur det går ![]()
Bara korallerna är jättedyra till ett saltvattenskar, Harkules Zoo här i Göteborg har saltvatten och fisk räkor och eremitkrabbor, har funderat själv med har slopat det projektet, blir ett litet bräckvattenskar i ställe:)
Behövs inga koraller för att ha saltvattensräkor ![]()
Jag har dragit i gång ett i min lokal, har hitills kostat 3 kg salt och 85 liter osmos. En Putsarräka släppte 500 yngel när jag va i Italien ![]()
Tyvärr verkar det som att de inte överlevde utan mat de första dagarna när jag var borta…
[QUOTE=Janne Johansson;] En Putsarräka släppte 500 yngel när jag va i Italien ![]()
Tyvärr verkar det som att de inte överlevde utan mat de första dagarna när jag var borta…[/QUOTE]
Tråkigt att höra, får hoppas att det blir fler omgångar med räklingar :thumbs:
hehe klart att det kostar om man fill ‘‘flexxa’’ till det rejält … men det blir ett enkelt i snarast framtid
Jag skulle då inte vilja ha ett saltkar med enbart sand i, det ser för dött ut i mina ögon jätteråkigt att se på, det jag tänkte mej då var ett litet 30L kar med koraller, det går ju inte åt så många i ett litet kar, men de där räkorna är ju i största laget för ett så litet kar med, men jag ville ha eremitkräftor i karet:)