Det är 2 stora rötter som anubiasen växer på dom rötterna vill jag ha bort, även byta sanden till grövre tycker faktiskt bättre om engelskt sjögrus om det nu går att få tag i.
Hittade denna vresrosrot som jag släpade hem efter att ha jobbat med att få loss den, roten låg i luften men sen var det ju långa grenar med som jag var tvungen att få av den ser ut såhär men ska först torkas och skuras ren:)
Ja, den som inte har några fritidsproblem hittar alltid nya projekt! Själv har jag idag flyttat 4 stycken 30L kuber 70 cm, så att jag kommer åt på baksidan. Ditt kar blir säkert super nice då du verkar fylld av ideér.:D:thumbs:
Hahaha, vi får väl se hur det blir när jag får tummen ur, måste först köpa grövre sand och så ska den befintliga sållas då det är engelskt sjögrus i botten, den här finare sanden är ju helkass att slamsuga, med grövre så är det lätt gjort och man behöver inte dra upp allt för rengöring mer än kanske vart 7:e år
Går man hemma som jag så får man ha någonting att syssla med liksom
Jag vill helst göra det och det går inte att hålla ren en finare sand när den inte går att slamsuga, summan av kontentan blir att man måste riva upp karet för att göra ren sanden vilket är betydligt jobbigare;)
Tror jag hade mina kar i ca 10 år utan att behöva riva allt och växterna var jättefina när de slapp bli uppdragna:)