Jag har sedan långt tillbaka haft sötvattensakvarium, men som jag bor nä nu när man utbildar sig till ingenjör så är det lite för stort så jag håller på att starta ett nano akvarium som jag sedan ska “attakera” med någon form av räka, finns dock så många så man får beslutsångest men då vi tydligen har ett pH på 8,2 och en hårdhet på 3.4 gH så verkar det som körsbärsräkan kan vara något, men finns det någon annan lättskött som kan tänkas passa? vill ju börja lite lätt ^^
Sj helt ny på detta o inte inköpt mina körsbär än, men snow ball eller White pearl heter väl en annan lätt räka? Hel vita o ser riktigt Coola ut annars finns räksorter högst upp rekomenderar annars guide on nanoakvarium back to nature tror ja den heter super bra bok!
Dom heter White Pearl inte Snow Ball här, det finns även en blå variant Blue Pearl med och dom hör också till tåliga, sen finns det ju Rainbows med och vanliga Tigerräkor m.m.
Jag har White Pearl i ett av mina kar här och jag har ett högt Ph på vattnet:)
Finns flera sorter som är lätta, vanliga körsbär är väl den vanligaste. Men sen kan du ju ha tigerräkor eller några av dom andra som nämnts redan. Annars är ju dom olika sakura räkorna väldigt tuffa tycker jag. Dom finns ju i alla möjliga färger nu. Orange eller svart tycker jag är riktigt tuffa. Finns orangea till salu här på forumet, svarta är väl lite mer ovanliga än så länge.
Som du kanske förstår så finns det gott om sorter som passar ditt vatten, sitter själv på liknande vattenvärden och har sakura. Sakura är ju egentligen bara en ädlare form av körsbär.
jo jag har märkt att det fanns lite fler sorter än vad jag från början, men har bestämt mig för att de ska va röda, men har planerat att beställa nästa helg.
Välkommen! Jag är själv ny på räkor och har haft mina körsbär en knapp månad. En trevlig liten varelse. Dessa har dessutom framkallat ett sug efter fler arter och varianter, så det lär bli endel småkar framöver i akvarierummet nere i källaren…