frågor ang amanoräkor

hej alla experter!

jag och dottern gjorde just en spännande upptäckt!
den största räkan vi har väntar smått… vi vart helt uppspelta då vi läst en del att de är så massa speciella förhållande som gäller för att odla räkor. så vi har haft dom små gynnarna mest som renhållningsjon, sällskap, men ju mer tiden gått så har dottern spårat in på det bottenlevande djuren då dom alltid har en massa för sig. till och med jag har börjat gilla dom så har 5st i det nystartade akvariet, är ju skitcoola att kolla på dom bråkar och går på som bara den speciellt när det vankas mat;)

så nu undrar vi lite, har dessa en chans att överleva? eller ska vi försöka flytta henne till nano-burken om ett tag. vore ju hur coolt som helst att få lite småpluttar att driva upp. har läst att larverna behöver salt för överleva?! har aldrig pysslat med saltvattens akvarier så där är ja helt borta, eller går de att driva upp dom i det vatten vi har i och med att de verkar stämma för att dom ska vilja bli fler:hehe:

om det blir flytt ska man låta henne gå helt själv eller kan dom gå ihop med andra räkor av samma sort. vi vill ju så klart se om vi kan få några att växa på sig.

ber om ursäkt för massa text, men vi är lite uppspelta över ett nytt kapitel i akvarielivet

Larverna måste ha saltvatten för att överleva.

läste runt mera, var bara så uppåt att de blitt rom. men de är som de är. saltvatten är inte min grej. vi får se va de blir med det här. rommen har gått från en grönaktig färg till mer brunaktig, räkan har lite trubbel att kuta runt med alltehopa under sig.