Nånstans har jag läst att man lämpligen köper kamerahuset nytt och objektivet/objektiven begagnade… för att inte ruinera sig alltså ![]()
Kan det ha varit för att kamerahusen inte håller lika länge om de används mycket? Eller är denna information fel?
Nånstans har jag läst att man lämpligen köper kamerahuset nytt och objektivet/objektiven begagnade… för att inte ruinera sig alltså ![]()
Kan det ha varit för att kamerahusen inte håller lika länge om de används mycket? Eller är denna information fel?
Japp, det finns en del mekaniska delar i en kamera och det är oftast dom så går sönder, mina canon hus har gett 40000+100000 bilder och fungerar fortfarande så dom håller normalt ganska länge.
En annan aspekt när det gäller begagnade hus är att herr klåfingrig kan varit i farten och petat inne i huset, både på sensor och mekanik med trista följder som man kanske inte märker förrän ett tag efter köpet.
Ah, hade jag inte ens tänkt på! Tack! Bra att veta ![]()
Jag är för dålig på kameror för att våga köpa begagnat från privatperson, så det blir från en kameraaffär i så fall, det har jag bra erfarenheter av hittills…