Fototävlingar

Då kör vi igång vår fototävling.

En ny flik/avdelning hittar ni vid huvudmenyn mellan “Forum” och “Bloggar”.
Bidragen är dolda innan omröstning. Endast jag som admin kan se bidragen, så om moderatorerna vill delta så får ni jätte gärna skicka in en bild ni också.

Alla som är medlem i Redbee för en röst var.
Ni betygsätter alltså inte bidragen, utan bara röstar på det ni gillar mest.

Jag har lagt in lite priser där vinnaren får välja från.
Om företag vill sponsra en fototävling kan de PMa eller emaila mig på
admin@redbee.se
Ni får då en månads gratis annonsering på framsidan+artikelsidan+räksorterna.

Regler:

• Endast ett bidrag per medlem.
  • Bidraget skall hålla sig till temat så gott det går.
  • Du måste ha tagit bilden själv
  • För att omröstnigen skall vara så rättvist som möjligt så får bidraget inte vara publicerad sen tidigare.
  • All slags fusk är ej tillåtet (flera konto, kompisrösta etc)

Tema för oktober är Skaldjur (sista inlämning 17/10)

Skickar man sitt tävlingsbidrag till dej via Pm:???

Nej, ni laddar upp era bidrag direkt till Fototävlingsdelen.
Välj oktobertävlingen. Sedan hittar ni länken vid den högre sidan där det står
“Ladda upp foton”. Bilden kommer vara dold till när det är dags för omröstning.

:thumbs:

Skall försöka komma med något på temat, kul om många skickar in foton, behöver inte vara världsklass på dem! :slight_smile:

Vilken kul grej :smiley:
Hoppas många kommer vara med.

Ja det här blir jätte kul :thumbs:
Lycka till oss alla.

Finns det begränsningar ang fotot?

T.ex min kamera kan ju ta bilder på 18Mpix i RAW format storlek ca 23mb…:wink:

Men det är kanske motivet som bedöms mer än fotots kvalitet?

// Frank.

Ps. har ni lagt upp regler för fototävlingens bidrag har jag missat detta…:roll:

Vill du verkligen att folk ska bedöma din bild i så hög upplösning är det ju upp till dig?
Sedan tar ju tävlingssystemet inte emot raw ändå så :stuck_out_tongue: Utan de vanliga bara, jpeg, gif, png, bmp…

Sedan tror jag Frank du har missuppfattat lite. Det är inte jag som bedömer, utan ni medlemmar som röstar.
Så det är upp till dig vad du tycker är viktigare. Bildens motiv eller bildens kvalité.

Jag hoppas verkligen att det blir motivet som bedöms och inte kvaliten på bilden, för annars har inte vi dödliga en chans mot våra mäster fotografer här inne.

En fråga. Får bilden ha varit publicerad innan?

Så nice att ni dragit igång en månadstävling, tummen upp för det!! :thumbs:

Nja, helst inte om omröstningen skall vara anonym.

Ändra “helst inte” till nej tycker jag. Finns ingen anledning till att låta några få ha rejäla försprång med tidigare bedömda bilder.

Ang system vs kompaktkamera så spelar det inte någon enorm roll. Det viktiga är att man är bra vän med sin kamera, kompakt såväl som system.

Mycket rolig sak detta…
Gillar denna idè skarpt…

Men är det så att alla foto månad 1-11 få varsin vinnare och den 12 månaden blir det en Redbee Vinnare???

Vi kör en vinnare per månad fram till nyår iaf. Sedan får vi se hur vi gör nästa år.

Glöm inte skicka in ett bidrag nu alla.
Lite mindre än 2 veckor kvar.

Eftersom det är tema skaldjur så bör det ju gå att tävla med en snäckbild då, dom är ju skaldjur eller?

enligt wikipedia så är snäckor skaldjur så JA det borde ju vara ok :mrgreen:

Fast mina Afrikaner är molusker, konstigt att de kallas olika beroende på om dom lever på land eller vatten:lol:!!

enligt wikipedia så kallas de ryggradslösa djur med skal som lever under vatten Skaldjur tex räkor,kräftor,krabbor och strandsnäckor och går man vidare så hittar man äppelsnäckor mm där sen.

Så det har nog med att de lever under vatten som avgör ifall de är molusker eller skaldjur :wink: