Hej
Jag har en förening i Halmstad som tidigare enbart varit inriktad på Reptiler (där av namnet Reptilia), men nu vill jag få med mitt akvariska intresse i föreningen.
Tanken är att kunna hitta likasinnade och utbyta kunskaper, bygga akvarium, odla räkor tillsammans av olika arter och kanske även åka på lite mässor och dylikt ihop, eller bara att umgås och ha trevligt ihop.
För tillfället är föreningen inte registrerad då det har varit ett “privat projekt” som jag inte riktigt tagit tag i på allvar, har haft så mycket annat runt omkring. ![]()
Men jag ska försöka så fort jag kan att få ihop stadgar och x antal medlemmar som behövs för att registrera sig.
Om någon här kan det där med att skriva stadgar så hör gärna av er.
Här är länk till hemsida som är under uppbyggnad, (ha tålamod med mig, detta är mitt första försök till att göra en hemsida :))
www.reptiliahalmstad.se
Kan tillägga att jag antagligen kommer byta namn på domänen när den jag har nu går ut.
Eftersom den mer å mer enbart handlar om det akvaristiska kommer jag nog inför en registrering även byta namn på själva föreningen, gäller ju bara att komma på något passande.
Självklart måste man inte vara bosatt i Halmstad för att vara medlem.
Just i skrivande stund är sidan väldigt “fattig” men kommer sitta lite under kvällen med att lägga till arter och skriva fakta om de som finns upplagda redan mm.
Om någon har ett faktablad om en art och du/ni tillåter mig att ta del av den på sidan så bara hör av dig så kan vi ta med den också.
Jag hoppas att jag med min förening kan “ge något tillbaka” till redbee som jag lärt mig så mycket från (även sen innnan jag reggade mig).
En fortsatt trevlig helg.
PS. Skulle ni ha något att påpeka om ang sidan så hör gärna av er, all kritik är bra kritik ![]()