Går det på något vis att utöka infon om de olika arterna/sorterna här i forumet under rubriken “Räksorter”?.
Jag vet att de vanligaste finns där, men exempelvis macrobrachium lanchesteri eller en enkel beskrivning på Sakura (även fast det är neocaridina heteropoda), vore trevligt.
Just så att man kan länka hit om någon frågar om de olika räksorterna
(Eller är det bara jag? Jag tänkte om det var fler som letar efter någon annan art).
Hej,
Jag skulle också vilja ha mer faktabaserad info under Räksorter men jag är alldeles för grön på det hela för att kunna författa någon artikel. Eller, om jag samlar ihop det jag hittar om en art kan någon av er räkmästare titta på materialet, korrläsa och komplettera kanske?
Jag skulle väldigt gärna också vilja dela upp Räksorter på två val, antingen att man väljer “färg” och kan läsa om vilka arter som finns i den färgen. För så köper ju faktiskt många räkor. Men främst är jag ute efter en indelning efter det latinska namnet och sen en listning samt fakta.
Jag tycker med att den iden är bra, med först art och sen olika varianter, bara det att både Caridina sf. babaulti och Caridina sf. cantonensis är samlingsnamn och inget artnamn:)
Varför ligger inte den där artikeln på rätt ställe för:scratch: