jag undra om ni har tipps på fiskar som tycker om strömt vatten. jag håller på att renovera om en av mina akvarium som kommer att vara strömt som bara den. och nu behöver jag lite tipps på fiskar som man ska ha i den.
jag kommer med 98% säkerhet att även ha vampyr räkor, så jag vill att dom inte ska bli upp ätna.
Enkelt Guppy älskar strömt vatten och de odlade här i Sverige är tåliga och vackra som rundstjärt, enkel och dubbelsvärd, om du är intresserad så kan jag nog sälja några av mina
guppy,platy och svärd bärare är inga fiskar jag vill ha. det är för vanligt och tråkigt tycker jag utan jag vill ha något annat som man inte är van att se på.
jag titta lite gran på sötvattens gobys just nu som botten fisk.
jo men den fisken är redan klar för att flytta in samt några andra från samma familj. jag hade tänkt prova blanda två olika känns som att tre är lite för mycket.
fan där sa du något redigt bra, jag hade själv glömt bort att dom tycker om strömt vatten. Jag får greja med min design till karet men jag tro nog dom skulle passa jätte bra.
jag tackar för alla förslag som jag fick här och på andra forum. Jag kommer nu att börja bygga om mitt 240L till ett strömt kar där bland annat Vampyr räkor kommer att få bo. har länge velat ha såna räkor och nu kommer dom få bra med plats och en bra ström att få viffta runt med sina fjädrar.
min fisk lista är inte 100% än men ganska så när. det kommer bland annat att bli sötvattens gobys som är så härliga att titta på. Jag ska se till att posta lite bilder när jag väl börja. nu ska jag vänta på att få lite mossa av H som kommer att surras fast på en stor rot.
btw någon som vet om Paleomonetes sp tycker om strömt vatten ? just nu går dom i mitt räk kar som är lite lagom blås. men dom hänger runt mest bland alla stenar och röter just nu så man ser dom inte så ofta.