Min tanke är att bygga filterbakom en slimline bakgrund i ett 30l dennerle.
Planen är att ha räkor.
Hur gör jag detta mest räksäkert? har googlat i dagar…någon här om byggt detta och kan ge tips? kombinera med bottenfilter?
Min tanke är att bygga filterbakom en slimline bakgrund i ett 30l dennerle.
Planen är att ha räkor.
Hur gör jag detta mest räksäkert? har googlat i dagar…någon här om byggt detta och kan ge tips? kombinera med bottenfilter?
Jag måste fråga varför du ska göra det?
Räkorna behöver inte så mycket eller avancerat filtersystem. Visst du får ett snyggt osynligt filter men räkorna gillar annars att sitta på tex ett spongefilter och plocka mat.
Hittade annars denna artikeln som kanske funkar?
Den här funkar annars fint
http://www.ebishop.se/sv/filter-pumpar/241-aquael-turbo-500-filter.html?nosto=frontpage-nosto-2
För att det ska se snyggt ut och för utmaningen. kanske är för avancerat tänkt.
Kan ev tänka mig ett hänga på utanpå filter.
Vill ha insidan så clean jag kan få den. Jag övertänker antagligen.
Mitt första kar på 10år. Hade 6 st förut mes ciklider och lite gott och blandat.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Okej jag förstår, kör setupen som jag lade i länken, sätter över inlopp med fin filtermatta är det lugnt
Vi köpte ett begagnat kar på 375 l med bakgrund, den var bara limmat med lite punktar av akvarie-silicon… det första en av körsbärs-räkorna gjorda var att klämma sig bakom… så silicona/limma noga runt alla kantor så det inte kan krypa in en räka o fastna. (Inte kul att tömma ut allt o sen torka o sen limma… inte att rekommendera… fast det var ju nödvändigt)