Filmer från sjöarna i Sulawesi

Här är filmer av Chris Lukhaup - Crustahunter mfl.

//youtu.be/UtRSqj26xec

//youtu.be/vC6tzzKmrN8

//youtu.be/5U8pJnFE8p4

De gör sådant man bara drömmer om, grymma filmer som vanligt

Vilka miljöer. Tack för filmerna!

Den första filmen visar att det finns växter i alla fall i de grundare regionerna på vissa ställen och så växte det Pogestemon helferi där såg det ut som:D!!
Trevligt att få se Chris filmer:thumbs::thumbs:

Ja nästan iallafall, det är den växten som heter ottelia mesenterium som står sist i raden med räksorterna. Men väldigt lika varandra.

Då kan man ju faktist stoppa ner den i ett sulawesikar ju för den är ju som en kopia:D!!

Tack för filmerna Broddan. Man blir inte lite sugen på att åka ner :slight_smile:

wow, tack för detta.

Ja så länge du inte har snäckor, mina älskade pogostemonen.

Om man är sugen på inreda Sulawesi-kar är filmer som dessa en riktig guldgruva.

Om jag förstått det rätt har de planterat in Jaguarciklid (chichlasoma managuense) för att ha som matfisk. Detta är ju en centralamerikansk ciklid som blir rätt så stor, jag hoppas bara inte endemiska arter får stryka på foten tack vare detta.

Och e man inte sugen så blir man ju.

Jag kör med helferi i ett kar där jag har elefanter, tricket är att 1) placera dom ur hyfsat räckhåll 2) plantera något mer lättillgängligt som man inte “bryr” sig så mycket om. Då får dom vara ifred!

Jättehäftiga videos, blir verkligen jättesugen på att göra ett sulawesi biotop kar nu, jättefint med alla olika miljöer (: Så grymt fina färger på räkorna!