Hämtas på Hisingen i Göteborg. Vid köp av båda karen får ni en jätterabatt - 500 kronor för rubbet!
Det handlar om ett ramakvarie på 90 liter och ett Juwel på 54 liter.
Vid köp av endast ett vill jag i så fall ha 400 kr för ramakvariet och 300 kr för Juwel-karet.
Det på 90 liter är 76 cm brett, 36 cm djupt och 36 cm högt. Ramen är brun och båda täckglasen finns.
- Pumpen är en Fluval 2
- Sanden är engelsk sjösten
- Ljusarmaturen är i samma färg som ramen och ljuskällan i den är 2 st glödlampor (E14)
- Skyddsbricka att ha akvariet på kan ni få med, denna är avsedd att skydda både underlaget samt bottenglaset.
- På baksidan har jag klistrat på en plastfilm i svart färg. Det går att ta bort den om ni vill byta bakgrund, jag tyckte att svart var snyggt - då ser man både fiskar och växter bra.
Det lilla karet är alltså ett svart Juwel, det är 60 cm brett, 30 cm djupt och 30 cm högt.
- Pumpen är en TetraTec Easy Crystal Filter 250 och ett extra kolfilter medföljer.
- Sandenr ä ett svart akvariegrus.
- Lysröret är inbyggt i locket på akvariet, köpte ett nytt med ett spektrum så likt dagsljus som möjligt i september förra året.
- Locket har självklart hål för sladdar till pump, doppvärmare m.m, det finns även en öppning i locket som man enkelt lyfter vid matning.
- Svart bakgrund, påklistrad på baksidan precis som första karet.
Om ni vill så skickar jag med en hävert för rengöring och håv.
Fiskar som ni kan få med är 1 sebrafisk och 5 rödmunstetror.
I växtväg är det bara att ta det ni vill, det finns en del anubias, mossa och javaormbunke. Ett par mossbollar flyter omkring med som får flytta till nytt hem.