Ett 90 l akvarie och ett 54 l Juwel säljes!

Hämtas på Hisingen i Göteborg. Vid köp av båda karen får ni en jätterabatt - 500 kronor för rubbet!

Det handlar om ett ramakvarie på 90 liter och ett Juwel på 54 liter.
Vid köp av endast ett vill jag i så fall ha 400 kr för ramakvariet och 300 kr för Juwel-karet.

Det på 90 liter är 76 cm brett, 36 cm djupt och 36 cm högt. Ramen är brun och båda täckglasen finns.

• Pumpen är en Fluval 2
  • Sanden är engelsk sjösten
  • Ljusarmaturen är i samma färg som ramen och ljuskällan i den är 2 st glödlampor (E14)
  • Skyddsbricka att ha akvariet på kan ni få med, denna är avsedd att skydda både underlaget samt bottenglaset.
  • På baksidan har jag klistrat på en plastfilm i svart färg. Det går att ta bort den om ni vill byta bakgrund, jag tyckte att svart var snyggt - då ser man både fiskar och växter bra.

Det lilla karet är alltså ett svart Juwel, det är 60 cm brett, 30 cm djupt och 30 cm högt.

• Pumpen är en TetraTec Easy Crystal Filter 250 och ett extra kolfilter medföljer.
  • Sandenr ä ett svart akvariegrus.
  • Lysröret är inbyggt i locket på akvariet, köpte ett nytt med ett spektrum så likt dagsljus som möjligt i september förra året.
  • Locket har självklart hål för sladdar till pump, doppvärmare m.m, det finns även en öppning i locket som man enkelt lyfter vid matning.
  • Svart bakgrund, påklistrad på baksidan precis som första karet.

Om ni vill så skickar jag med en hävert för rengöring och håv.
Fiskar som ni kan få med är 1 sebrafisk och 5 rödmunstetror.
I växtväg är det bara att ta det ni vill, det finns en del anubias, mossa och javaormbunke. Ett par mossbollar flyter omkring med som får flytta till nytt hem.

HEJ UNDRAR OM DU SÅLLT AKVARIUMEN ÄR INTRESSERAD JAG BJUDER 400KR FOR RUBBET MVH HASSE TEL 0700557626,:smiley: