erfarenhet av kuhli ål?

Någon som har erfarenhet av Kuhli ål? Hade tänkt införskaffa mig 5 stycken att gå i kampfisk-karet.
Men har läst att de har tendens att hoppa ur karet? Har lite ytor utan täck glas så är orolig att de ska
flyga ut. Brukar de hoppa ut?

Hallå :slight_smile:

jag har haft mina 3 i kanske 5år, de har aldrig varit mer än 5cm över botten och aldrig sett tendenser på att de skulle vilja rymma :slight_smile:

De är ganska skygga okså!

lycka till!

Ah kanon! Ja att de är skygga har ja läst jag är mest ute efter att de ska göra rent där de andra inte når:)

Jag har också några styck de lever mest gömt på botten gärna under en sten.:slight_smile:

Jag har haft sådana jag med, med erfarenhet att de kan hoppa ur karet, de gräver gärna ner sej i sand med:)

Samma som ovan, man ser i princip aldrig till dem förut om vid vattenbyten då de får myror i brallan och simmar tokfort upp och ner. Hoppat har de aldrig gjort för mig mer än när jag försökt fånga dem.

Jag har haft problem med att hitta dem när jag gjort om karet de har åkt med sanden upp på sköljning och ner igen i karet, men det hände att jag hittade feta stora i sanden med innan jag sköljde den:D

De gånger de kom fram var när det vankades enkyträer, de älskar levande foder:D

Underbara fiskar, mina jag har haft genom åren har varit framme ganska mycket. Däremot skulle jag rekommendera ett täckt akvarium för jag har haft några som hoppat ur och det är ju inte speciellt roligt om det händer.