en räddare i nöden

3 stTylomelania gold/white spotted har jag precis räddar från hemskt öde.
de är nu aktiva, men skalen är i dåligt skikt. mycket vita och en del hål, någon saknade änden på skalet.
fick köpa dem för 100:-alla tre, annars pris 75:-/st. tyckte synd om dem.
de var de tre sista som levde på djuraffären. de hade problem med vattnet.
hur lång tid tar det innan skalen blir mörkare? Gh inga problem i karet hemma.

Tror att det bara är den yttersta “tillväxtzonen” runt öppningen som kommer att se bättre ut när den växer ut,
dom gamla delarna växer inte längre utan är bara dött skalmaterial.

Thaifighter

Det är helt riktigt det är bara det nys som blir fint och det vita och hålen är eroderingar och dom går det inte bort, där emot så kan du om du har en hanne bland dem få bebisar så småningom och då är jag intresserad av att köpa av dej:D

Har du ingen bild på snäckorna?, jag vet ju att de ser bedrövliga ut men kunde vara roligt att se hur djuret ser ut:D!

ska försöka ta några bilder. upptäckte att ingen av dem har några spröt heller. har läst att spröten växer ut igen. en är nästan helt slät o vit i skalet. visst kan du få köpa om det blir något och det hoppas jag att det blir så småning om:D

här kommer några bilder. en har småhål och de andra två är nästan släta i skalet. ingen av dem har några spröt, men de kryper nu runt i karet, samt har ätit. två är 4cm och den som är mest vit 3,5cm. läste i en tråd att de är könsmogna vid 4 cm. så det kanske dyker upp smått? om det nu är honor o hanar. kan man se det?