Hej! jag undrar om nån vet vad detta är för mal/rocka eller vad de nu är för något ![]()
Och om nån vet något om denna fisken ![]()
M.V.H Tobias Axelsson
Hej! jag undrar om nån vet vad detta är för mal/rocka eller vad de nu är för något ![]()
Och om nån vet något om denna fisken ![]()
M.V.H Tobias Axelsson
Grattis till en riktig rolig firre. Detta är en Sewillia Lineolata
Gröngöling kallas de oxå i sverige, länk med massor av info:
http://www.loaches.com/species-index/sewellia-lineolata
Fick yngel av dem i somras… så fina så…
aha de va det den hete! har haft den nu i typ ett halvår när jag såg den i affären, så då var jag tvungen att köpa den… är dom svåra att få yngel på?(har bara en) ![]()
jupp det är den coolaste damp fisken man kan ha, den är så grymt roligt att titta på när den flyger runt i karet.
aha rätt fräck att se på! den är nog nöjd med ett 250 liters akvarie ![]()
Vi hade 8 vuxna i 375 L som var sällskapskar, med massor av olika fisk, har haft dem ett tag innan vi fick yngel av dem, upptäckte ynglen när vi städade ur karet innan försäljning. Är nog inte lika lätt som ansistrus, men vet att minst 2 på redbee ( mer än vi) har fått yngel av dem.
aha okej…städa precis rent akvariet och tror nog (95%) säker på att jag har fått en khuliål bebis för länge sen för jag hade bara 3 ett tag och nu var de 4 st fullvuxna… och Gröngölingen är igång och simmar runt i det renare akvariet ![]()
de vill ha stenar med alger i strömmande vatten för att trivas riktigt bra, små munnar som kräver finfördelad mat…
mina har lekt 2 ggr.
Det är kuliålarna som brukar kallas ormgrönlingar inte de här malarna, dom är i alla fall jättefina:)
De behöver bra snurr på vattnet i karet stena och alger, de vill även ha ett svalare vatten:)