Jag har lite problem med denna pump den gör ett jäkla oväsen av sig. Det burrar från den och är sjukt drygt att lyssna på. Finns det något man kan göra mer än att tvätta magneten och låta den gå utan filtermassan i hink där allt slam åker ur? Pumpen är drygt ~2 månader gammal jag har kvitto på den men vilket fall kanske man göra något åt problemet själv…
Det du kan testa med är att försöka böja pinnen så den blir centrerad, som impellern sitter på, ibland lyckas det att få tyst på dem.
Säker på ljudet kommer ifrån impellern? Så det inte är filterhuset som vibrerar och låter.
Förövrigt rekommenderar jag dig inte att rengöra impellern. Kletet som sitter där fungerar som smörjmedel som får dem tystare.
Går att göra rent med tops i hålrummet där impellern sitter, men det kanske du testat?
Har du prövat att vända uppåner på pumpen (i vattnet då så klart), försvinner missljudet då?
lite trådarkeologi här…
Hittade TS någon lösning på det här? Min pump är helt ny och brummar onödigt mycket och en känner tydligt att den vibrerar om man håller fingrarna på den. Som sagt, sjukt drygt att lyssna på…