EbiShop.se

Namn: Ebi Shop (Uttal “eh-bee shop”)
Länk: http://www.ebishop.se/
Beskrivning: Vi är den officiella svenska distributören för det japanska märket MOSURA. Vi saluför både räkfoder och mineraltillskott samt div. tillbehör.

[siteprev]http://www.ebishop.se/[/siteprev]

Vet du när ni får in soilen?

Mvh

Vi ändrade precis i sista sekunden om att inte ta in Gex Soil. Det kommer istället bli Aquamoos Shrimp Soil. Jag väntar fortfarande på svar från dem om frakten.

Men i och med att jag nu kommer beställa från Tyskland istället för Japan så är frakttiden betydligt kortare. Så jag skulle gissa på början av Feb om allt går som det ska.

Härligt att ni tar in Shrimp-Soil! Då vet var man skall beställa den framöver då :smiley:

Låter underbart! Äntligen kan man få tag på soil utan att behöva beställa från tyskland!

Blir det stor prisskillnad ???

Det kostar 18€ hos Aquamoos vilket blir runt 190kr med dagens valutakurs så jag kommer försöka ligga där med.

Är det 5l

Ett steg närmare crystals då.

Har känts jobbigt att beställa från utlandet.

Blir väl lättare nu :slight_smile:

Låter väldigt lockande, frakten går på ungefär?

Jupp, 5l per påse.

Jag har dealat mig fram till ett superavtal med DHL.
Tex upp till 20KG kostar bara 99kr.

Ställ mej på kölistan…

Hoppas du beställer några pall, så det räcker åt alla…:slight_smile:

Vad är det för skillnad mellan ADA aquasoil, ferti soil och Aquamoos Shrimp Soil? Förutom priset…

Inte helkoll på Fertisoil men Aquasoil är ifrån början ett näringsrikt bottensubstrat för växtkar, Shrimpsoil innehåller minimalt med gödning :slight_smile:

Hmmmmm… om man nu vill ha både räkor och ett prunkande grönt kar, hur gör man då, mixar de där 2 fifty fifty, eller ska man ha den för växter?
Kan man blanda ner den i den befintliga sanden?

Rätt många kör ju med Aquasoil till CR utan problem så det skall nog inte vara några problem att köra på det=)

Jag har kört på fertisoil och jag tycker det funkar bra för både räkor och växter. Men ska nu göra iordning ett 450 liters kar, därav undran då fertisoil är rätt dyr… det går ju åt några påsar…

Ja och så var det det där med om man kan blanda ner den i den befintliga sanden eller om man måste byta helt???

Jag har blandat med sand tidigare och det tyckte jag funkade bra…