Jag har kollat en del på ebay och hittat en del intressanta filter och belysning. Grejen är det att jag aldrig har använt paypal eller beställt saker från utlandet förut och undrar därför om någon annan handlat på Ebay? Hur gick det för er? Berätta
Jag har handlat mossor och co2 prylar från ebay. Funkat fint alla gånger kolla om det finns extra rör till rampen det är löjligt billigt med prylar från hong kong räkna med att det tar ett tag att skicka.
Fint att höra! Paypal då? Fungerar det bra med? Skulle gärna vilja veta hur mycket de tar i avgift när jag betalar via paypal. Har läst att det är kostnadsfritt för köparen, men är det inga avgifter för valutaväxlingen och sådant?
Både Paypal och Ebay har funkat felfritt för mig de gånger jag använt.
I dagsläget är e-handeln såpass utvecklad att det inte längre tar 4 veckor att få saker skickade hit från “staterna”.
Ang. Paypal så tar de ingen extra kostnad alls, de konverterar t.ex USD eller Euro från Ebay till SEK åt dig.
Men självklart betalar du tullavgift då du hämtar ut/får paketet.
Peckoltia: Hela rampen är 35cm lång Har dock börjat fundera över den då jag inte vet om lysrören i huvudtaget är bra för växter? Står ju att den är för “planted tanks”, men vi vet hur försäljare kan sträcka liiiite på marknadsföringen för att sälja liiite mera
miksko: Låter ju helt lysande! Kanske blir en sådant variant då. Synd att de inte samfraktar produkterna bara… blir ju himla dyrt om man vill beställa mycket…
Jo, fast jag har några kusiner som bor i hong kong, och tänkte att om de vandrar på stan och hittar filtret för 1xxkr, så kan de skicka det till mig sen Blir ju naturligtvis billigare om jag beställer lite annat med de på samma gång. Annars är det ett bra alternativ och jag tackar för länken!