Dräktiga?

Jag är inte så van vid fiskar så jag tänkte att jag ber om hjälp med att avgöra eftersom jag aldrig sett en dräktig Svärdbärare - reagerade på att alla mina tre nyinköpta honor är smällfeta, speciellt i jämförelse med bilder på andra Svärdbärarhonor.
Googlade runt lite och nog får jag säga att de enligt min uppfattning liknar bilderna på dräktiga honor men tänkte kolla om någon har en åsikt :slight_smile:
(Har ingen hane men de hade gått med hane i affären, dock hade sista hanen sålts när jag köpte dem).

Har dragit upp kontraster och smällt på med skärpa, bilderna blev urusla med dålig mobilkamera i dåligt ljus…

jupp … om du ej matat för mkt vill säga :stuck_out_tongue: ?

Haha - nej det sparar jag åt mig själv :smiley:

Jag har inte haft dem länge, några dagar bara och SÅ fort hinner de väl inte svälla :stuck_out_tongue:
Jag tyckte att de var rätt runda redan dag ett, en är sprickfärdig, en ganska så och en är LITE mindre svälld.
Du är säker alltså? (Eller ja, så säker man nu kan vara utan att kunna inspektera på plats).

Hur länge är de dräktiga då, hur vet jag när det är på G? Skulle vilja spara några yngel men det är gott om glupska firrar i det karet så jag får vara lite beredd med en yngelkasse.

Det bästa är väl att flytta dom direkt … om det nu är så … jag är 95% säker på att de e yngel på g … så jag skulle iaf haft dom i yngelburk lr dylikt

Och det går fort för dom att föda hemma hos mig iaf … hinner bara se en tjock mage o sen 2-4 dagar efter så babyboom

Oj, så pass… jag kan inte komma på vilken dag jag köpte dem men det var i veckan så det var inte mer än 3-4 dagar sedan.
Jag tror att jag ska investera i yngelkassar imorgon…
Tack för hjälpen :slight_smile:

no problemas … :smiley: bättre o vara berädd i tid än att sedan kanske hitta en o resten e uppätna lr så