Dragge

Kan kanske vara trevligt att presentera sig nu när man hittat hit med :slight_smile:

Heter Marcus (kallas dragge sen gamla goda Q1/QW tiden) och bor i Örebro.
Sysslat med akvarium i runt 10 år med ett avbrott på 3 år då man bodde lite dumt.
Är nu i full gång och har f.n ett 540L malawi i vardagsrummet (ska utökas med ett 250-300L hörn och köra SA tema/skalare). Har också äntligen fått hem en ställning
med 3st 125L kar(varav ett är delat i 3 sektioner om 40~L st) som huseras i köket. Och i hallen så välkomnas man av ett litet 60L hörn som sambon har startat.

Tänkte börja lite smått med ovanstående 3st 40L sektioner med räkor och
om beroendet infinner sig så har jag en skissad ställning för 6st 35-40L kar
åt fler räkor :slight_smile: Dock är sovrummet off limit för mig. Sambon har tydligen egna planer för ett eget malawi därinne på 350-400L… jag får väl helt enkelt nöja mig med att “äga” kök och v-rum tillsvidare :stuck_out_tongue: (Vill ha tag på en vettig lokal men dom är få här i Örebro, speciellt till rimlig hyra och där elen ingår)

Ptja, nu vet jag inte riktigt vad mer man ska skriva… Bara att fråga om det undras över något :slight_smile:

Bifogar några bilder på nuvarande projekt.

Hej och välkommen till oss i räkträsket, dina ritningar kommer nog att behövas framöver när du, vad vi redan vet, behöver utöka räkkaren, för det kommer du :smiley: :smiley: :lol: :lol: !!!
Har man väl börjat med räkor så brukar burkarna av någon konstig anledning bli fler och fler hur det nu går till :shock: :lol: !!!

Och tur är väl att man har högt i tak så man har lite plats att bygga uppåt med :wink:

Hej och välkommen till oss!

Tack tack :slight_smile:

Välkommen!

Tackar! :slight_smile:

Välkommen till träsket, där det är förvånansvärt lätt att klampa ned men inte ut;)