Det ekar här inne av ödslighet nu.

Vad dött det är på forumet nu ingen fart alls var är alla :cry::cry::cry:!!!

Jag är här :slight_smile: men har inte varit väldigt aktiv. Det känns som en utmaning att få ett forum att växa. Jag läser mest, frågar inte så mycket

Forum dör oftast när grupper skapas på Facebook tyvärr, så här dött har det aldrig varit förut:cry:

Här ekar väl inte!
Här ekar väl inte!
Här ekar väl inte!
Här ekar väl inte!
Här ekar väl inte!
Här ekar väl inte!
Här ekar väl inte!

Just nu är trenden facebookgrupper på gott och ont. Jag tyckte det var kul att svara nya inom räkhobbyn i dessa grupper men det tar aldrig slut med samma frågor nästan dagligen. FAcebook är väldigt mycket nu och sedan glömt någon dag senare.

Jag tror redbee kommer tillbaks med fler aktiva medlemmar när intresset lagt sig lite med FB.

Det kan mycket väl bli ett forum för entusiaster då jag tycker mig märka att intresset för akvariehobbyn i allmänhet och räkor i synnerhet verkar vara lite lättflyktigt. Många ser det bara som en dagslända och tröttnar fort eller har för lite tålamod. Mängder av nykomlingar med, som du säger Janne, massor av frågor och problem som följd. Icke för ty så är det hett på FB och hur länge får väl tiden utvisa. Jag önskar att vi, om än i mindre antal, får ett bra forum där all kunskap blir väl bevarat tillglädje och nytta för alla.

:thumbs:

Nog ekar det allt kolla de få inläggen per dag, men jag hoppas den här Facebookshysterin lägger sej jag med för jag föredrar själv forum, jag tycker personligen att de där grupperna är jobbiga bara:thumbs:

Håller med dig i mycket du skriver,men Redbee utan alla nybörjare som frågar och skriver tror jag hade blivit ett rejält eko då mångaexperter inte direkt överöser detta forum med inlägg(undantag finns)

Att akvariehobbyn är lättflyktig är mer en regel än undantag sedan många år…
Har själv hållit på i 40 år med akvarium och många har lagt ner sina kar under dom åren efter första algblomningen eller nitritförgiftningen:lol:

Tror personligen att ett mellanting av FB och Redbee är det bästa… ta russinen ur bägge kakorna

Måste dock säga att Redbee.se, tack och lov känns betydligt seriösare än dessa Facebookgrupper. Visst kan det vara roligt på sitt vis men allt blir väldigt väldigt tjatigt där…

Heja Redbee!

/Dalarna

Just det jag håller fullständigt med, det är mycket trevligare på ett forum och Redbee är och har alltid varit ett jättetrevligt forum:thumbs::thumbs::thumbs::thumbs:

Hej!

Jag är personligen lite av en periodare när det gäller socialmedier beroende på tid och feeling för det. Jag sätter alltid mina akvarier och skötseln av dessa i första rummet och om tid energi finns till mer så dyker jag upp digitalt.

FB är lätt tillgängligt och snabbt, och kan säkert fylla ett syfte för alla intressegrupper (är själv med i ett par). Men som att samla erfarenhet och fakta mer beständigt är det chanslöst mot ett forum. Testa att hitta nåns beskrivning av lösning på ett problem för ett par månader sen på FB, stört omöjligt.

Jag började använda FB för inte så länge sedan men annan sak jag känner med FB i stort är att det fungerar mycket som en sälj/promotion plattform för massvis av intressen. Rätt störigt också att man blir medveten hur mycket information som samlas om ens vanor på nätet. Testa att klicka på länkar för nån grej ni egentligen inte är intresserade av ska ni se hur fort fler annonser för just detta hamnar i ert flöde.

Tyvärr är jag alldeles för dålig att svara på inlägg här, utan är bara in å läser… Allt jag kan om räkor har jag lärt mig här på redbee! Ni gör ett grymt jobb ni som tar er tid att svara på frågor!

Jag kan bara hålla med Daniel om FB och tidsbristen för min egen del.

Min priolista ser ut så här :slight_smile:

1: Familjen
2: Jobb
3: Räkor
4: Ebishop
5: Personlig träning

6: Redbee

Dygnet skulle helt klart haft fler timmar :). Men jag ska försöka bättra mig på att vara lite mer aktiv här på redbee.

Bra prio:thumbs:

Jag kan med handen på hjärtat säga att igår var jag på fest, men mitt under fyllan och musiken så fick jag ett jävla sug efter att kolla akvarieannonser på blocket, vilket sen ledde mig till räkor och sen redbee. Ja, där satt jag i säkert en timme, full och med näsan ned i telefonen :smiley:
Kul sällskap man är :stuck_out_tongue:

Man behöver ju knappast vara inloggad dygnet runt Martiis det är ju inte jag heller då jag gör lite annat här hemma med som att joxa i akvarierna:thumbs::thumbs:

Vet du när Per och en japan flyger tillsammans och sitter bredvid varandra. Börjar prata och då påpekar japanen vad som är viktig i hans liv. Så säger han…
Nr. 1 är det Japan
Nr. 2 är kejsare
Nr. 3 är jobbet
Nr. 4 är familjen
Då säger Per. Hos mig är lite annorlunda. Hos mig är min familj på första platsen och jobbet, naturligtviss, på andra så att jag kan försörja min familj och finn dig inte sårad men Japan och kejsaren hamnar , bara , på 16. och 17. platsen…
(:
H.

Det som inte kan slå Redbee är att det är lättare att hitta info än på fb det bara försvinner i mängden :slight_smile:

Precis, här är bättre:thumbs::thumbs: