När jag kom hem från jobb idag så tog jag mig en titt in i våtrummet där jag alla akvariehyllor osv. Och märkte då att Rumstempen där inne ligger på 27 plus en dag som denna… och i karen va det 28 ca…
Så jag satt o fundera o läste runt om alla dessa “fläkt” system jag såg att folk kopplar in…
Så bara slog det mig…
Jag kör o köper en AC med tempinställning.
Så det gjordes.
Iomed att Våtrummet är våtrummet och kylan/värmen/fukten stannar där inne.
Så jag kom hem:) skruvade fast AC i rummet:)
Ställde in den på dom graderna jag vill ha i rummet! Så när det är varmt kyler den och när det är kallt värmer den:)
Jag tyckte det va en KLOCKREN ide:) och det funkar galant … Värmen i karen är redan på 25 grader EXAKT. Som jag har ställt in AC på:) plus att man blir sval o skön när man tar en titt på dom underbara varelserna:).
OBSERVERA
Jag har White pearl crystal red crystal black körsbär och ingen gav upp vid 28.7 grader
Denna värme har ju kommit någon gång under dagen bara så har inte varit långvarigt:).
Den kostade 3999. 60-80 watt.
Ja men jag har ju en sådan tur att jag inte betalar någon el där jag bor…
Jag hyr ju en lägenhet med min son i ett hus som är ombyggt till 2 lägenheter. en stor på bottenvåningen och en stor på ovanvåning.
Och ALL vår elförbrukning INGÅR i vår FASTA hyra… så el vatten värme ingår i ett fast belopp på 5600 kr. Aldrig en krona mer i hyra:).
Så det är nog inget jag rekomenderar för folk som betalar för sin el-förbrukning
gud va skönt med fast hyra med elräkningen med i. SÅ hade jag det i min gamla student lägenhet sjukt skönt att veta exakt vad allt kostar även om man har datorer med mera igång =)