Ojdå, det var minsann inte dåligt med en sådan ibjudan…! ![]()
Är ibland nere i Lomma på zoogiganten, och det är ju lite på det hållet.
Var också med föreningen i våras o besökte Alf & Anita, som håller på med killifiskar.
Och i feb var vi på auktionen i Malmö, som Malmö akvarieförening ordnade.
Så lite åt det hållet åker man ju…
Odlar du på dina räkor?
Oj . ja men då räknar jag kallt med att du skickar ett pm när du ska ner till zoogiganten . knappt 30 minuters bilfärd hem till mig därifrån !
Kan inte påstå att jag odlar aktivt på dom och jag kan inte heller påstå att jag direkt gjort några större uppoffringar på inredning för räkorna, dock har dom en stor mossklump plaserad i centrum av akvariet med en stor rot på 2,5kg att klättra runt på.
det bor cirka 6-8 vuxna räkor i mossaklumpen men tack vare att jag har runt 60-80 guppies i samma kar så gömmer dom sig gärna i klumpen hela tiden.
vem vet vad som händer i klumpen, kanske det tittar ut ett gäng räklingar en dag.
Funderar på att starta upp ett större växtodlingskar inom kort på ett eller annat sätt och där tänkte jag att några(läs så många jag har råd med vid tillfället ifråga) räkor och neontetror skulle få husera fritt =)
Då blir det ett litet möte:)…
Då Jag luktar när D sätter på kaffe så då tar jag mig utanför ytterdörren går 10 meter så sitter jag i hans kök hehe!
Gott kaffe !!
Kul att akvarister bor så nära…
I våran förening kommer vi från spridda håll…
Men vi har alltid kul när vi samlas…
Både lärorikt, ibland lite byteshandel, och mycket skoj…
ja välkommen!
Hoppas du kommer trivas i träsket ![]()
Tack tack nedro ![]()