Crystal red i olika graderingar

Antalet räkor börjar dra iväg så nu är det dags att sälja iväg några!
Jag säljer i 3 färdiga “paket” och frakten ingår i priset :cool:
Räkorna som säljs är i olika storlekar, från ca 8mm till vuxna, men självklart skickar jag mest ungdjur.

1- 20st CR i graderingen A-C, 350:-

2- 10st CR i graderingen S-SS, 600:-

3- 12st CR i graderingen S-SS samt 4st golden, 900:-

Kolla in bilderna för att få en uppfattning om räkorna som skickas, tyvärr vart den undre väldigt ljus. Jag tar inget ansvar för postens hantering, räkorna skickas i breathingbag och kartong.
Alternativt kan de såklart hämtas hos mig i haninge, södra sthlm.

Kul det går bra för dig :stuck_out_tongue:

Ansvarar du för att räkorna lever vid framkomsten om inte vad ersätter du?
Det är lite luddigt att skriva att du inte ansvarar för postens hantering.
Bara så att köparen vet vad som gäller om något går snett.

Moderator Janne

+1
mvh clas

Självklart får köpare nya räkor om minst 2st dött, mot portokostnaden. Jag brukar sälja lite grejer på tradera så den meningen hänger liksom med automatiskt…

Tyvärr är det inte självklart för alla som säljer, men bra att du står för den garantin.

Det finns 2 paket med a-c kvar (nr 1) och ca 15-20st “golden” till salu, 80kr/st, frakt 70:-. Räkor i grad s-ss är tyvärr slut för tillfället.
Eventuellt kan jag skramla fram 20-30st BC i grad b-c, 180kr/10st, 350kr för 20st plus frakt 70kr.

Vilka är BC? För mig är det Border Collie men det är det knappast här…
Kan det vara CB? Crystal Black eller är det någon annan räksort.

B och C är olika graderingar av räkorna. Se graderingsguiden :slight_smile:

Jo, den delen har jag fattat för det står i texten “i grad b-c”. Jag trodde att “BC” var någon annan sort eftersom det står “i grad b-c” efter… Men det kan vara så enkelt som en felskrivning…

Jupp, det är black crystal jag menar, var kanske för snabb på tangenterna :wink:

Oj läste tydligen inte så noga innan :slight_smile:

Men jo då tycker jag det bör stå för Black Crystal (fast egentligen är det väl andra ordningen, Crystal Black?)

Hahahaha. Det kan hända den bäste!! Bra! Då vet vi vad du har för djur :thumbs:

+++ på allt