Crystal Red dör

Hej!
Har ett 45l kar innehållande 6 black sakura räkor, 9 (nu 7) crystal red, 1 red onion snäcka och 1 zebra.
Karet har gott om växter och gömställen. Bottenmaterialet är sand blandat med lite större grus och kalksten(?) All inredning i karet blev noggrant sköljt och karet stod igång 1 månad utan någon invånare och sedan ca 2 veckor med vår red onion snäcka,därefter 8 räkor och lite senare 9 räkor till + en till snäcka. Karet har haft stabila vattenvärden sedan vi släppte i de sista räkorna dock har jag bara kört sticktester (läste nu att de inte var särskilt tillförlitliga)

No2= 25
N03= 0
GH= 7
Kh= 6
Ph= 7.2
Cl2= 0
Temp= 22.9 grader

Två veckor efter att vi släppte i de sista räkorna dog en av de minsta crystalen och nu ca en månad senare dog ännu en liten och jag förstår inte varför. I början matade vi varannan dag med hackad spenat, Broccoli, algtabletter eller ett flingfoder anpassat för räkor. Nu när algväxten har börjat köra igång ordentligt har jag dragit ner på matningen till ca 1-2 gånger i veckan (snäckorna gjorde rent hus i början). Värt att tillägga kan vara att jag har haft problem med cyanobakterier i karet men har fått bukt på dem med hjälp av ett medel som ska vara säkert för räkor, har dessutom kört en avsevärt mindre dos för att vara på den säkra sidan. Har en crystalhona som bär på ägg så tänker att något större fel kan det ju inte vara med karet men är orolig för att fler ska dö.

Så är det någon som har några förslag på vad felet skulle kunna vara?
Finns det några mer vattenvärden som kan vara bra att hålla koll på?

Enda jag kan reagera lite över är att PH pch KH är lite högt mot rekommenderade värden

Du måste ställa bättre förutsättningar för det. Det är inte ett problem om du inte har några pengar. Här är den sida som hjälper dig pengaro.