CR i jordakvarium

UUi … har ett jordakvarium som jag kört en två olika sorters matjord i , aldrig mätt vattenvärdena , aldrig kollat ph . stoppat i en stns massa co² och PMDD i och ändå har jag nu 2 styck CR-Honor som har rom . . ska bli sjukt kul om det blir nått av dessa . . och speciellt VAD det blir av dessa då dessa gått med en snowwhite oxå . .

haha lycka jag trodde aldrig att de skulle trivas efter all denna kemiska misshandel =)

en polare till mig använder massor av gödning och co2, runt 28 grader i vattnet och hans räkor förökar sig bra.

Har för mig du sagt det en gång tidigare och det e helt fantastiskt kul att det funkar . . dock har jag inga 28 grader … skulle nog tippa runt 24 grader men det verkar funka ändå . . nåja man ska inte ropa hej innan man vet om man får plats i tunnan =)

jag kör efter konstens regler. låg nitrathalt, ph runt 6, ingen gödning, temp 22-24. men hans förökar sig bättre än i mitt kar. blir nästan lite sur på han i bland.

han kollar aldrig värdena och byter vatten en gång var tredje vecka.

iih … mitt kar har varit igång sedan början av september och jag har fyllt på avdunstningen cirka 2 ggr och bytt 40% vatten en gång :S skrattar

har även ett kardinalpar som bor “nånstans” i det karet men dom e så skygga och karet så stort och innehåller så mycket växter att jag aldrig lär se dom . .

aja . så länge dom förökar sig så kvittar det =D

UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUII idag när jag kom ner på min första " efter jobbet inspektion " av karen i källaren så jag till min stora lycka att min snowwhite är proppfull med rom . . då hade man turen att få tag i en hona trots allt och denna går med ett gång på tio CR . . . ren lycka =)