CR/CB yngel

Tja!

Jag är ganska ny på crystalräkor och jag har några lågt graderade CR-hanar ihop med en snowwhite-hona.
SW honan släppte en massa yngel för ett par veckor sen och de har börjat dyka upp överallt med väldigt klara färger redan vid ca 2-3mm storlek. Det som jag undrar är att det ser ut som att det är en del CB-yngel då det ser ut som att de är svartvita.
Jag tycker detta är väldigt märkligt då jag inte hunnit lära mig en massa än om dessa räkor, + att jag inte äger en enda CB räka som kan va förälder åt ynglen. Och honan blev på smällen i mitt akvarie och hon hade ingen rom när jag köpte henne.

Är det möjligt överhuvudtaget att få svartvita räkor när CR-SW har “korsat” sig? Eller är en del av ynglen bara väldigt väldigt mörka?

Ps. Detta är inga räkor som jag har tänkt odla på utan dom går tillsammans med mina Orange Cherry och får hålla på bäst dom vill :slight_smile:

Kanske var en dum fråga eftersom ingen svarar.
Jag försöker få kläm på genetiken hos dessa räkor och läser det jag kan hitta.
Hur som helst så har jag i denna räkvas hittills sett fyra svartvita yngel. Utan att det finns någon CB-räka däri.
Är det snowwhite honan som kan ge svartvita yngel?

Skulle va roligt om någon kunde förklara genetiken lite mer hos dessa räkor. Jag har endast haft neos tidigare :slight_smile:

Ska försöka få en bild på dom svarvita räklingarna, men har mycket mossa i vasen och jag har inte lyckats än med mobilkameran.

Skickat från min GT-I9070 via Tapatalk

Kolla i denna så ser du att det är möjligt http://gnuet.com/Skaldjur/Korsningstabell.png

Tack, den har jag sett innan :slight_smile:

Jo jag visste att dom kan korsa sig, men inte att det kunde dyka upp CB yngel då jag inte har mån CB-räka.
Det gjorde mig förvånad :slight_smile:

Men tack för svaret :slight_smile:

Jodå, din Snowwhite kan ha anlag för cb :slight_smile:

Det räcker det funnits CB i generationer tidigare så kan du få CB yngel i generationer långt fram i tiden. Jag har tex haft SW i eget kar nu under 3 år men får fortfarande CB och CR yngel emellanåt trots att det bar finns SW och Goldens i karet.

Tack för svaren :slight_smile:

Häftiga räkor detta som kan ge olika variationer.
Och genetiken är också spännande och möjligheten att ha flera olika färgvatianter i samma kar.
Snart dags att skaffa högre graderade räkor :slight_smile: