Vad kostar kattsanden och hur mycket är det i påsen?
den kostar runt 30 kr har jag för mig och innehåller 8Liter. billigt jämnfört med grus i karet ![]()
jo fast det blir dyrt iallafall! tänkte ha den som bottenmaterial i dammen eller halva iallafall!
tack för svaret
mvh clas
Jag köpte idag och det kostade 24 kr och, mycket riktig 8 liter!
Har för mej jag har sett större förpackingar. Annars finns väl biltemas sand det är väl ekonomisk.
fast sand innehåller ju inte bentonit som man ska ha till koi för att de ska få bra skinn!
ja då går det ju åt en del :hehe:
snabbt räknat så går det åt ca 450 liter till halva dammen ca 1350 spänn
Undra vad kassörskan skulle tänka om man kom med 450 liter kattsand
![]()
Oj, många påsar det. Du får pruta lite med dem
Köp 3 betala för 2 ![]()
Undra vad kassörskan skulle tänka om man kom med 450 liter kattsand
:D[/quote]
många katter hemma :mrgreen:
undrar om dom har rea på coop forum?
du får samla på dig massa rabatt-kuponger! :lol:
Du får kolla med inköparen i butiken. Om du köper närmare 60 säckar borde du kunna pressa priset. Det blir väl någon pall eller två!
Annars får du väl beställa härifrån http://bentonit.se/
Coolt med damm…!!!
Har du inga bilder på detta…
Jag funderar på att bygga men det är ju en djungel…
Kan du inte lägga i ett mindre antal kilo i korgar då??
He, he, det lär ju bli tomt i hyllorna hos alla COOPs affärer hos dej :lol: :lol: :lol: :lol: !!!
ju mindre du har på botten till koiarna desto bättre är det
det blir bara svårt att hålla rent & skiten har massor med saker att fastna i
bara risk för att samla bakterier!!
klart man kan men jag ville ha en heltäckande botten på den grunda delen för att kunna plantera akvarieväxter! bilder nja inte än då jag precis har börjat gräva
inspiration http://koigalen.egensajt.se/forum/
ang bentonit.se
jag har sålt kemikalier till pappersbruk och där används bentonit i mängder tex braviken (pappersbruk i norrköping) köper 3000-5000 ton/år dock är den mald och aktiverad med soda så pH på slurryn är 10 klart att man skulle kunna åka till Hällekis där de mal bentonit och hämta lite men som sagt det är pulver eller stora klumpar som inte håller ihop
[/quote]ju mindre du har på botten till koiarna desto bättre är det
det blir bara svårt att hålla rent & skiten har massor med saker att fastna i
bara risk för att samla bakterier!![/quote]
jo jag vet! har haft damm vid förra huset men jag vill ändå ha en botten på den grunda delen för att kunna driva upp akvarieväxter
Jag jobbar på konsum…
Här nere i denna region så har vi i alla fall undantag till vissa kunder när dom vill ha mycket av en vara… Iofs så har jag aldrig varit med om någon som velat ha kattsanden.
Men mjölk ex… Va någon som skulle ha brölopp för någon vecka sen fick beställt 100 paket mjölk inte för inköpspris men rabbaterat i alla fall.